<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

DnB Nor-rådgivere: Vi skulle drive råsalg

To tidligere DnB Nor-rådgivere forteller om tiden da de solgte risikable spareprodukter. - Vi var selgere som skulle drive råsalg, fremfor rådgivning, sier den ene.

    Publisert 4. feb. 2008 kl. 10.47
    Oppdatert 15. des. 2013 klokken 07.57
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 152 ord

    Sist uke ble det kjent at fire av de 15 bankene som var med i Kredittilsynets undersøkelse om såkalte lånebaserte sparepakker, avvikler tilbudet av slike strukturerte produkter.To tidligere kunderådgivere i en av disse bankene, DnB Nor, forteller til dn.no i dag litt om hvordan de arbeidet. De to, som viser til en taushetserklæring og ikke vil stå frem med navn, fnyser av informasjonssjef Aud-Helen Rasmussens påstand om at bankkontorene først og fremst måles på kundetilfredshet.- Kundetilfredshet ble ikke nevnt engang. Så det er bare visvas, sier "Svein".Både han og "Bjørg" tegner overfor nettavisen et bilde av en kultur der det eneste målet var å selge mest mulig.- Salgstallene i seg selv gir en klar indikasjon på at vi er selgere som skal drive råsalg, fremfor rådgivning. Oppgaven var å lage et behov for kunden. Et behov som kunden kanskje ikke vet om selv idet han kommer inn døren, sier hun til dn.no.