<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

DnB Nor-rådgivere: Vi skulle drive råsalg

To tidligere DnB Nor-rådgivere forteller om tiden da de solgte risikable spareprodukter. - Vi var selgere som skulle drive råsalg, fremfor rådgivning, sier den ene.

Publisert 4. feb. 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

Sist uke ble det kjent at fire av de 15 bankene som var med i Kredittilsynets undersøkelse om såkalte lånebaserte sparepakker, avvikler tilbudet av slike strukturerte produkter.To tidligere kunderådgivere i en av disse bankene, DnB Nor, forteller til dn.no i dag litt om hvordan de arbeidet. De to, som viser til en taushetserklæring og ikke vil stå frem med navn, fnyser av informasjonssjef Aud-Helen Rasmussens påstand om at bankkontorene først og fremst måles på kundetilfredshet.- Kundetilfredshet ble ikke nevnt engang. Så det er bare visvas, sier "Svein".Både han og "Bjørg" tegner overfor nettavisen et bilde av en kultur der det eneste målet var å selge mest mulig.- Salgstallene i seg selv gir en klar indikasjon på at vi er selgere som skal drive råsalg, fremfor rådgivning. Oppgaven var å lage et behov for kunden. Et behov som kunden kanskje ikke vet om selv idet han kommer inn døren, sier hun til dn.no.

Nyheter
Personlig økonomi

Informasjon om bruk av AI