<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Spillselskap forbereder reklame-krig

Norsk Tippings såkalte snille automater er på vei. Nå sliper konkurrenten NorgesAutomaten.com knivene.

Publisert 12. juni 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 196 ord
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

I dag presenterer Trond Giske presentert nye, såkalte snille spilleautomatene til Norsk Tipping. For å møte den nye konkurransen fra det statlige spillselskapet øker nå nettsiden NorgesAutomaten.com, som tilbyr spilleautomat-underholdning på nett, sin markedsføringsinnsats på TV3. De har blitt inspirert av den aggressive annonseringen til Norsk Tipping, sier de selv.- Så langt har vi kun hatt sponsorater hvor vi har fortalt at vi er til. Nå går vi over på reklame der vi forteller hva vi faktisk driver med og hva spillerne faktisk kan vinne. NorskTipping er markedsleder og den klart største spillannonsøren i det norske markedet, og vi har latt oss inspirere til å lage TV-reklame etter Norsk Tippingsmodell hva innhold og gevinstfokus angår, sier Bjørn Honerud Grene, ansvarlig for NorgesAutomatens virksomhet i Norge i en pressemelding....Regner med at den vil provosere- Lotteritilsynet og Kulturdepartementet kaller all reklame som ikke er for Norsk Tipping for aggressiv reklame. Vår nye reklamefilm vil nok provosere lotterimyndighetene fordi den forteller faktum, men den er fortsatt langt unna Norsk Tipping sine reklamefilmer hva aggressivitet angår, sier Grene videre.Tidligere denne måneden uttalte Lotteritilsynet og kulturminister Giske at de ønsker å forby nettspillselskaper å reklamere på tv-kanaler som sender fra England.