<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ingen vits å klage

En gjennomgang viser at det er lite poeng i klage til Brukerklagenemnda, de gir svært sjeldent forbruker medhold.

Publisert 21. juli 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead
Foto: iStockPhoto
Foto: iStockPhoto

Nemnda behandler klager på elektroniske kommunikasjonstjenester.En gjennomgang foretatt av DN.no viser at nemnda hittil i år har avgitt uttalelser i totalt 87 klagesaker. Av disse 87 sakene har kundene fått medhold i kun to saker, i ytterligere seks saker er det gitt delvis medhold.- Det er relativt få som får medhold. En av årsakene kan være at teletilbyderen oppdager at de ikke har håndtert saken på riktig måte, og velge å løse saken sammen med kunden, før saken havner hos oss, sier underdirektør Ole Asbjørn Lie i Forbrukerrådet til DN.no.