Storebrand-kursen er i dag bare en fjerdedel av det den var for ti år siden, og i løpet av de siste tolv månedene har konsernets markedsverdi stupt med over 70 prosent.- Selvfølgelig er vi ikke tilfreds over kursutviklingen fra 2000 og frem til i dag, men husk at vi har hatt to kriser i markedet i løpet av perioden - først IT-boblen og nå finanskrisen, sier Storebrand-sjef Idar Kreutzer til Finansavisen lørdag.Han påpeker at Storebrand-kursen typisk beveger seg mer enn markedet generelt, både under opp- og nedturer.Avkrefter emisjonsrykterKonsernsjefen mener også at markedets oppfatning av Storebrands kapitalsituasjon er feil.- Markedet priser inn en emisjonsrisiko for finansaksjer generelt. Det er vanskelig å se andre grunner til at kursene har falt så mye som de har gjort, både i Europa og USA. Vi fastholder imidlertid at Storebrand ikke har behov for en kapitalutvidelse. Vi er tilfredsstillende kapitalisert og har god risikostyring, hevder Kreutzer.Les hele intervjuet i lørdagens utgave av Finansavisen.