De heteste reisemålene i Norge
Norge skal være det nordiske landet som byr på de sterkeste naturopplevelsene. Slik selges Norge i utlandet.

Selv om Norge er et lite land, har vi mye å by på for internasjonale turister. Audun Pettersen i Innovasjon Norge sier til HegnarOnline at merkevaren Norges viktigste verdier er "frisk", "ekte", "vennlig" og "nyskapende".-Friskhet og sterke opplevelser i vakker og ren naturer er essensen i Norges merkevare. Norges visjon er å være det nordiske landet som byr på de sterkeste og mest attraktive opplevelsene i vakker og ren natur. Norge tilbyr "Naturbaserte Ferieopplevelser". Det er her Norge har sin konkurransekraft, sier Pettersen til HegnarOnline-Norge skal fylle gjestens behov for å få ladet batteriene, få ny energi og berikelse. Norge som reisemål består av et mangfold av opplevelsesområder og produkter, men for at vi skal bli tydelige og effektive og skape oppmerksomhet og attraktivitet, må vi vise frem det mest unike som Norge kan by på, sier Pettersen.Fire opplevelsesområder trekkes frem i profileringen av Norge. Fjord- og fjell-landskapet er valgt som Norge "fyrtårn". Det er dette opplevelsesområdet som oppleves som mest unikt og har størst attraktivitet. I tillegg er det pekt ut tre viktige "fyrlykter": Kysten og kystkultur, Fjell og villmark og Det arktiske Norge.Innovasjon Norge har formulert et konsept som er grunnlaget for kommunikasjonsløsningene som skal benyttes i kampanjene fremover. Det er beskrevet som "Powered by Nature", og henviser til de spektakulære fjordene, arktiske naturfenomen, kysten og den endeløse fjellheimen.Pettersen trekker frem følgede som Norges største attraksjoner:•Fjordene med aksen Bergen, Geiranger og Nærøyfjord•De nasjonale turistvegene•Finnmark med arktiske opplevelser (vinter) og Nordkapp•Lofoten med aksen inn mot Tysfjord og Narvik•Skidestinasjoner som Trysil, Beitostølen, Hemsedal og Geilo