<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

- Selger som varmt hvetebrød

SAS har solgt billigbilletter for over 100 millioner svenske kroner, og utvider nå salget i en uke.

Publisert 16. mars 2009
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 180 ord
lead
Foto: SAS
Foto: SAS

Nordmenns appetitt på billige flybilletter var ikke over, fastslår SAS i en melding. Flyselskapet har solgt billigbilletter for over 100 millioner svenske kroner, og utvider nå salget i en uke.SAS dro i gang sitt største salg av rimelige reiseopplevelser noen sinne for en uke siden, og flypassasjerene har ikke latt vente på seg. I løpet av salgets første uke har flyselskapet solgt billetter til billigste pris for over 110 millioner svenske kroner på sine skandinaviske nettsider. Salg gjennom reisebyråer og andre nettsider kommer i tillegg.- Salget har gått over all forventning, og det er tydelig at rentenedgangene og vårfølelsen har gjort noe med nordmenns reiselyst. I dag sendes selvangivelsene ut, og vi regner med at mange får igjen penger de vil bruke på reiseopplevelser. Derfor forlenger salget vårt med en uke, sier kommunikasjonsdirektør Thomas Midteide.- Klassikerne som Paris, London og Amsterdam selger som varmt hvetebrød, og i disse storbyene skal tusenvis av nordmenn nyte våren. Varme og koselige Nice i Frankrike er også en vinner i salget, og overraskelsen er kanskje at Reykjavik også har solgt svært godt, sier Midteide.