Årsaken er en teknisk feil hos EDB Businesspartner.- Vi har fått en følgefeil hos oss og det har gjort at cirka 100.000 transaksjoner er blitt ført to ganger, bekrefter informasjonssjef Helge L'orang i EDB Businesspartner til adressa.no.Ukjent beløpFeilen førte til at transaksjoner er blitt ført dobbelt både på beløp som har gått inn og ut av kontoer. Selskapet hadde lørdag kveld ikke oversikt over hvor stort samlet beløp som feilaktig har blitt sendt ut til norske bankkunder- Vi har forholdt oss til antall transaksjoner, ikke beløp eller antall kunder som er berørt, sier L'orang.Ifølge informasjonssjefen var foranledningen til feilen en forsinkelse i det daglige oppgjøret mellom Norges Bank og Bankenes Betalingssentral (BBS) fredag ettermiddag.Bankkunder i SpareBank 1 Gruppen og enkelte frittstående sparebanker og forretningsbanker i Norge ble rammet av feilen.