<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Telenor med økt beredskap

Telenor gjør seg klar for uvær og kommer med klare råd til kundene.

Publisert 9. jan. 2015
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 418 ord
lead

Telenor har iverksatt flere tiltak for å redusere kundekonsekvenser av eventuelle utfall og feil som kan oppstå i forbindelse med stormsenteret som er ventet inn mot Vestlandet lørdag. Ekstra personell er kalt inn og beredskapsutstyr klargjort.Lørdag ettermiddag vil stormsenteret trolig ligge nordvest for Stad. Det er fremdeles usikkert hvor sterkt uværet blir, men lørdag er trolig den mest utsatte dagen.- Vi er forberedt på at uværet kan påvirke og skade våre installasjoner, og har derfor ekstra beredskap gjennom helgen. I områder som ble berørt av uværet "Dagmar" i 2011 har vi gjort spesielt mye på batteri-siden. Dermed er situasjonen der bedre enn noen gang, sier dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor Norge.Ved feilsituasjoner hvor mobil- eller fastnettet blir utilgjengelig kan kunder forsøke følgende:

  • I nødsituasjoner kan man ta ut SIM-kort eller omstarte mobiltelefonen uten å taste PIN-kode. Mobilen vil da automatisk søke etter andre nett som kan være operative i området – slik at man kan ringe 112. For at dette skal fungere må annet nett være tilgjengelig.I nødsituasjoner kan man ta ut SIM-kort eller omstarte mobiltelefonen uten å taste PIN-kode. Mobilen vil da automatisk søke etter andre nett som kan være operative i området – slik at man kan ringe 112. For at dette skal fungere må annet nett være tilgjengelig.
  • Der telefoni er berørt, men ikke bredbånd, kan man kommunisere over internett, via mail, chat, Facebook, Facetime, Skype eller lignende. Det kan være lurt å avtale alternativ kommunikasjonskanal med familie og venner før en feilsituasjon eventuelt oppstår.Der telefoni er berørt, men ikke bredbånd, kan man kommunisere over internett, via mail, chat, Facebook, Facetime, Skype eller lignende. Det kan være lurt å avtale alternativ kommunikasjonskanal med familie og venner før en feilsituasjon eventuelt oppstår.
  • Har du kun fasttelefon kan du orientere deg om hvem som har mobiltelefon i området hvor du bor.Har du kun fasttelefon kan du orientere deg om hvem som har mobiltelefon i området hvor du bor.
  • Har du kun mobiltelefon kan du orientere deg om hvem som har fasttelefon i området hvor du bor.Har du kun mobiltelefon kan du orientere deg om hvem som har fasttelefon i området hvor du bor.
  • Si fra til venner eller familie dersom du beveger deg inn i områder uten dekning.Si fra til venner eller familie dersom du beveger deg inn i områder uten dekning.
  • Dersom du ikke har dekning der du befinner deg, kan du i enkelte tilfeller finne dekning ved å forflytte deg til andre områder.Dersom du ikke har dekning der du befinner deg, kan du i enkelte tilfeller finne dekning ved å forflytte deg til andre områder.