<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Farsen fortsetter - DNB sliter med nettbanken igjen

Kunder sliter fortsatt med å komme inn.

    Publisert 12. des. 2016 kl. 13.10
    Oppdatert 12. des. 2016 klokken 13.22
    Lesetid: 2 minutter
    Artikkellengde er 273 ord
    DNB. Foto: Finansavisen.

    Problemene er ikke over for DNB-kunder som prøver å logge seg inn på nettbanken.Etter flere timers nedetid kunne banken i 23.10-tiden søndag kveld melde at alt var i orden igjen. Fredag hadde banken også problemer.- Gjelder ikke for alle- Det stemmer at vi fortsatt opplever en ustabilitet i nettbanken. Noen kommer inn som normalt, mens andre ikke kommer inn eller opplever forsinkelser. Vi jobber nå med å finne ut hvorfor, sier kommunikasjonsrådgiver Andreas Nyheim i DNB til Hegnar.no.Men dette er jo ikke holdbart?- Jeg kan ikke gå inn på detaljer, men det som er sikkert, er at vi har et klart mål om at nettbanken skal være oppe til enhver tid. Så vi må bare å beklage overfor dem som er rammet. Men igjen vil jeg understreke at dette gjelder for noen, ikke for alle, svarer kommunikasjonsrådgiveren.Kan dere si noe om når problemene er rettet opp?- Svaret på det ligger i at vi jobber med saken, sier Nyheim.- Feilen ligger hos ossHvorfor oppstår denne ustabiliteten bare timer etter at dere meldte at den forrige feilen var rettet?- Vi gjorde noen justeringer, og nå viser det seg at ting løste seg for noen, men altså ikke for alle, sier Nyheim.Etter gjentatte problemer med nettbanken vraket DNB Evry, og inngikk en mangeårig avtale med indiske HCL før jul i 2013. DNBs nettbank driftes nå fra et datasenter i en fjellhall hos Green Mountain på Rennesøy i Rogaland.Nyheim understreker at dagens problemer ikke ligger hos underleverandører.- Feilen ligger hos oss, og er noe vi må ordne opp i, med hjelp fra underlevrandører. Dette arbeidet har helt klart høyeste prioritet for oss nå, avslutter Nyheim overfor Hegnar.no.