<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vipps tatt ned etter at brukere ble trukket dobbelt

Et ukjent antall brukere av betalingsappen Vipps ble fredag belastet flere ganger for samme transaksjon. Tjenesten ble tatt ned mens feilen ble forsøkt rettet.

Publisert 4. aug. 2017
Oppdatert 4. aug. 2017
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 1 ord
+ mer
lead

– Vi har fått meldinger om at noen kunder er blitt utsatt for en feil som gjorde at transaksjoner har doblet seg, sier kommunikasjonsrådgiver Marit E. Giske i DNB til E24.Fredag formiddag jobbet DNB intenst med å rette den spesielle feilen. I 9-tiden hadde man ennå ikke funnet ut hvordan feilen oppsto eller hvor mange Vipps-brukere som var rammet. Like etter valgte DNB å ta ned hele tjenesten.– Vipps er midlertidig tatt ned. Noen Vipps-kunder opplevde i dag tidlig at transaksjoner doblet seg. Vi innførte raskt tiltak slik at flere ikke ble utsatt for det samme. Nå er Vipps tatt ned midlertidig mens vi jobber med å løse problemet. Vi beklager dette, opplyser Vipps på sin Facebook-side.Giske sier at feilrettingen som ble satt i verk, førte til at ingen flere Vipps-overføringer ble rammet av dobbeltfeilen.– Vi jobber med feilretting og har allerede utført tiltak som gjør at dette ikke skal skje igjen. Samtidig har vi tilbakebetalt beløp, sier hun.(©NTB)