Reisetips for deg som kan bla opp litt ekstra
Eller som ikke vil dra dit alle andre drar.

En svak krone gjør utenlandsferien dyrere, men nordmenn bryr seg ikke om dette når de velger seg reisemål.- Det skulle man kanskje tro, men en undersøkelse vi har gjort viser faktisk at de aller fleste ikke bryr seg om valutakurs i det hele tatt. De drar dit de skal dra, uavhengig av hva euroen står i. Veldig mange ferierer jo i euroland hele sommeren og store deler av vinteren, men de bryr seg egentlig ikke. Det koster hva det koster, sa markedssjef Ellen Wolff Andresen i Ticket Feriereiser da hun gjestet HegnarTV-studio sist fredag.- Noen trekker kanskje litt ned på at de ikke spiser alle måltider ute og lager mer mat hjemme, men på bestillinger merker vi ingen endringer, fortsatte hun.Se hele innslaget her.- Vi velger veldig tradisjoneltÅrets heteste reisemål er nemlig de veldig tradisjonelle.- Vi velger Spania, Hellas og Thailand. Utenfor topplistene, for eksempel på byer, ser vi at byer i Italia utenom Roma kommer veldig. Bologna, Venezia og Firenze klatrer alle på topplisten hos oss. Det går ikke særlig med direkteruter dit, men flyforbindelsene via for eksempel Frankfurt eller Amsterdam er veldig gode, fortalte Wolff Andresen.- Folk reiser mer østover. Foruten Thailand kommer også Singapore, Bali og ikke minst Vietnam, la hun til.Øyhopping på SeychelleneHva så med dem som har litt ekstra penger å reise for?- Øyhopping på Seychellene har kommet nå, for eksempel i kombinasjon med Dubai på vei hjem. Vi har safari på Masai Mara, med et opphold på Zanzibar til slutt. Dette er også litt high-class, i forhold til at man kan velge luksushoteller eller bo luksuriøst «ute i bushen», svarte Wolff Andresen.- Vi ser også at cruise kommer, og da mer på disse mindre skipene. For eksempel har Asamara Cruises mer et klubbkonsept, og mindre skip som kan ligge lenger i havn på spennende destinasjoner og kanskje litt «odde» reisemål i både Østen og Middelhavet, slik at folk ikke får følelsen av at de er på et stort arrangement, fortsatte markedssjefen i Ticket.