<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Norsk musikkamp kan bli Europas beste forbrukersak

I 2007 vant Forbrukerombudet fram i kampen mot kopisperren på musikken som lastes ned fra nettbutikken iTunes. Nå kan kampanjen vinne EUs kåring av beste forbrukerkampanje.

Publisert 8. mars 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 60 ord

- Vi syns det er veldig hyggelig å bli nominert. Dette er en fin bekreftelse på arbeidet vårt på dette området, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon.Kandidatene fra hvert land blir presentert under en utstilling i Brussel i mandag.Resultatet av kampanjen til Forbrukerombudet ble at iTunes endret sine avtalevilkår, og det har dessuten skjedd store fremskritt på det digitale musikkmarkedet. (©NTB)