<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vil ha mer penger til markedsføring av Nord-Norge

Reiselivsnæringen i Nord-Norge ønsker mer statlige penger til markedsføring av regionen som vinterdestinasjon. Torsdag møtte de næringsministeren og 15 andre aktører i et nytt råd for reiseliv.

Publisert 26. juni 2008
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 125 ord
lead
Foto: Scanpix Scanpix / Scanpix
Foto: Scanpix Scanpix / Scanpix

- Vi ønsker bedre rammebetingelser for reiselivet, og for oss i Nord-Norge betyr det bedre infrastruktur og bedre markedsføring slik at vi kan konkurrere bedre med blant annet Finland, sier Inger Persen, leder av Finnmark Reiseliv og en av representantene i rådet.Nyinnsatt nærings- og handelsminister Sylvia Brustad (Ap) møtte torsdag aktører fra transport, overnatting, servering og ulike destinasjoner i et første møte i Strategisk råd for reiseliv. Rådet ble nedsatt av den forrige ministeren og skal ha møter tre ganger i året.- Vi vil samarbeide om hvordan vi kan bli enda bedre. Utfordringene går på koordinasjon, kvalitet og markedsføring, sier Brustad til NTB.Reiselivsnæringen i Finnmark har mottatt 5 millioner kroner gjennom regjeringens nordområdesatsing. De håper nå på økte bevilgninger til en vedtatt sammenslått nordnorsk reiselivsregion.(©NTB)