<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Skal bruke halv mrd. på å lokke turister tilbake

Med stjernetenorer, golfkjendiser og 90 millioner dollar skal mexicanerne stable sin influensarammede turistindustri på beina igjen.

Publisert 26. mai 2009
Oppdatert 15. des. 2013
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 75 ord
lead
Foto: Scanpix
Foto: Scanpix

Med stjernetenorer, golfkjendiser og 90 millioner dollar skal mexicanerne stable sin influensarammede turistindustri på beina igjen.Operasangeren Plácido Domingo, golfprominensen Lorena Ochoa og en lang rekke andre nasjonalhelter skal delta i en storstilt reklamekampanje for å lokke turistene tilbake til landet.Det er den mexicanske staten som skal finansiere det hele - turismen er nemlig landets tredje største lovlige inntektskilde. Men etter at H1N1-viruset skremte vekk de tilreisende, har folk i bransjen måttet notere seg rekordlav omsetning.