<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Tar betalt på nettet

Nettutgavene til The Times og Sunday Times skal ikke lenger være gratis.

    Publisert 26. mars 2010 kl. 09.22
    Oppdatert 16. des. 2013 klokken 00.31
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 154 ord
    News Corps Rupert Murdoch - Foto: CC/World Economic Forum

    Det Rupert Murdoch-kontrollerte selskapet News International (NI), som eier de to avisene, kunngjorde fredag at det skal innføres betaling for bruk av nettsidene allerede til sommeren, melder BBC.Nettbrukerne må betale 1 pund for en dags tilgang og 2 pund for tilgang i en hel uke.NI-sjef Rebekah Brook sier til den britiske kringkasteren at vedtaket om å innføre betaling kommer «i en avgjørende tid for journalistikken».Leserflukt til internett og fall i annonseinntekter har ført til at avisbransjen verden over er under press, og flere medier tyr nå til betaling på nettet.- Dette er bare starten. The Times og The Sunday Times er de første av våre fire aviser i Storbritannia som går til dette skrittet. Vi er stolte av vår journalistikk og skammer oss ikke når vi nå setter en pris på den, sier Brooks.De to avisene har i dag felles nettside, men i mai lanseres to separate sider. Betalingsfunksjonen skal innføres i juni. (©NTB)