Coca-Cola light lanserte denne uken et nytt partnerskap med designeren Jean Paul Gaultier. Moteikonet har blitt utnevnt som kreativ direktør for merkevaren, og skal sette sitt preg på en rekke prosjekter i 2012, skriver selskapet i en pressemelding.Samarbeidet er en følge av Coca-Cola light sitt fokus på å skape overraskende og inspirerende design.På spørsmål om samarbeidet med Coca-Cola light, sier Jean Paul Gaultier:- Jeg har blitt bedt både om å utforske merkevarens morsomme personlighet, og om å style selve flasken. Ønsket mitt er å vise folk de referansene og den signaturen som jeg selv elsker. Flasken har formen til en kvinnekropp, så det var virkelig morsomt å «kle» den. Formen er så flott, og jeg valgte å designe rundt denne. Den avsluttende touchen var å sette min egen logo på flasken, som et «behandle varsomt»-merke, for å gjøre det til noe spesielt du ønsker å ta på, sier Gaultier.