I dag går startskuddet for Telenors kåring av Nordens mest innovative produkt eller tjeneste med størst muligheter innen områdene TV, internett eller mobil. Det er første gang prisen på 250.000 norske kroner deles ut.- Innovasjon er særdeles viktig for et konsern som Telenor, som lever av å levere tjenester og teknologi som må fylles med spennende innhold for at folk skal bruke dem. Gjennom å lansere den nordiske prisen "Telenor Digital winner prize", håper vi å stimulere leverandører til å vise hvordan de har skapt nye, kommersialiserte ideer, produkter og tjenester i dagens digitale marked, sier Morten Karlsen Sørby, konserndirektør og leder av den nordiske virksomheten i Telenor.Kravene for å kunne være med å kjempe om prisen er:• Tjenester/produkter innen Internett, mobil og/eller tv med potensial i flere distribusjonskanaler• Tjenester/produkter som allerede er lansert i minst ett av landene i det nordiske markedet.• Tjenester/produkter med høy brukervennlighet og som har fått god mottagelse hos sluttkunden.Det vil også bli lagt vekt på om:• Tjenesten/produktet inspirerer til økt innovasjon og bruk i det digitale massemarkedet.• Tjenesten/produktet kan bidra til å motivere kunder og innholdsleverandører til å anvende digitale kanaler på en ny og innovativ måtePrisen deles ut på arrangementet "Digital Winners 2008" 27. - 28. mars 2008.