Avisen er i ferd med å synkronisere alle sine betaltjenester, fra norsk toppfotball til slanketjenesten Vektklubben. Alt skal tilbys i samme ordning. Når Apples iPad kommer til sommeren, vil dette også bli en betaltjeneste.Administrerende direktør Torry Pedersen i VG ser det som positivt og interessant at flere medieaktører nå får inn for å ta betalt på nett. Men han vil ikke gå inn for samme modell som britiske The Times og The Sunday Times innfører fra juni. For å få tilgang til nyhetsinnholdet i de Rupert Murdoch-eide avisene må leseren betale ett pund for én dag, eller to pund i uken i en abonnementsordning.- Å overføre papiravisens abonnementsmodell til nettet har jeg liten tro på. Perspektivet at enten betaler alle, eller så betaler ingen, er feil. Forretningsmodellene på nettet må bygges mye mer differensiert, sier Pedersen til Dagens Næringsliv.Pedersen og Schibsted-sjef Rolv Erik Ryssdal synes imidlertid det er gledelig at store aktører nå går inn for å kreve betaling for nettaviser.