<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp

Gjorde oppkjøp til «halv pris»

Meltwater prises til 4,5 ganger salgsinntektene på Oslo Børs. Nå har selskapet kjøpt opp Linkfluence til en multippel på 2-gangeren.

Publisert 16. mars 2021 kl. 13.48
Oppdatert 16. mars 2021 klokken 14.03
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 446 ord
GJØR OPPKJØP: Jørn Lyseggen i Meltwater legger 500 millioner kroner på bordet for å sikre seg Linkfluence, som driver med forbrukerinnsikt fra sosiale medier. Foto: Iván Kverme

Medieovervåkningsselskapet Meltwater med Jørn Lyseggen i spissen gikk på børs for å gjøre oppkjøp i desember i fjor. Tirsdag morgen annonserte IT-selskapet sitt første oppkjøp som børsnotert selskap, gjennom kjøp av franske Linkfluence for 50 millioner euro, tilsvarende en halv milliard kroner.

– Linkfluence har spesialisert seg på å hente ut forbrukerinnsikt fra sosiale medier og markedsundersøkelser.