<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

God start på året for Xplora

Salget av smartklokker opp minst 150 prosent i første kvartal.

    Publisert 7. apr. 2021 kl. 11.52
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 210 ord
    VIL DOBLE SALGET:  Adm. direktør Sten Kirkbak i Xplora håper å mer enn doble salget av smartklokker i år. Foto: Iván Kverme

     

    I en oppdatering fra Xplora Technologies kommer det frem at selskapet kan vise til en salgsvekst av smartklokker på minst 150 prosent på årsbasis. Xplora solgte over 60.000 smartklokker i løpet av årets tre første måneder, mot 24.000 i samme periode i fjor. I løpet av hele 2020 solgte Xplora til sammen 216.000 smartklokker. 

    – Xplora har sikret viktige nye distribusjonspartnere i nye og eksisterende markeder, noe som vil være viktige bidragsytere til at selskapet leverer våre ambisiøse salgsmål på 500 000 enheter i 2021, sier adm. direktør Sten Kirkbak.

    I første kvartal i år har Xplora inngått en rekke nye avtaler over hele Europa. Blant annet i Nederland hvor selskapet er blitt enige om lanseringen av Xplora gjennom T Mobile Netherlands – og på den måten styrket forholdet til morsselskapet Deutsche Telekom. 

    I Tyskland ble Xplora enige om nye produktoppføringer med den tyske telespesialisten Tchibo, samt en rekke dagligvareforhandlere.

    Rapportfremleggelsen for første kvartal er satt til 20. mai. 

    Xplora Technologies

     
    • Norskregistrert teknologiselskap etablert i 2016.
    • Selskapets hovedprodukt er smartklokker beregnet for bruk av barn.
    • Selger også mobilabonnement.
    • Sten Kirkbak er gründer og adm. direktør.
    • Har i dag kontorer i Norge, Storbritannia, Tyskland og Spania.
    • Notert på Euronext Growth i oktober 2020.