Teknologiselskapet StrongPoint har signert en ny avtale med Coop Norge, for å levere og installere såkalte Pricer Electronic Shelf Labels (ESL), ifølge en melding.
Den estimerte verdien av avtalen er på 140 millioner kroner, eksklusive kostnadene for installasjon og fremtidig teknisk støtte.
Avtalen betyr at StrongPoint vil være den eneste leverandøren som leverer ESL til Coop Norge fra januar 2021 til desember 2022.
– Vi er stolte av å kunne fortsette å tilføre detaljhandelsteknologi til vår mangeårige kunde. At vi vant budet, er et bevis på vår erfaring med å tilby løsninger i verdensklasse, fremragende kundeservice og innovasjon innen detaljhandelsteknologi, kommenterer Jacob Tveraabak, adm. direktør i StrongPoint.
Sterkere kvartal
StrongPoint endte årets første kvartal med et resultat før skatt på 10,8 millioner kroner. Det er en oppgang fra tilsvarende periode i 2020, der resultatet endte på 4,1 millioner.
Ifølge rapporten skyldes oppgangen blant annet coronasituasjonen, der fjorårets førstekvartal ble presentert før effektene av pandemien tok tak.
Adm. direktør Jacob Tveraabak skriver at effekten av corona i sum har hatt en positiv effekt som har gitt en vekst på 15 prosent i topplinjen i løpet av kvartalet.