Pexip økte de gjentakende inntektene med 30 prosent i fjerde kvartal
Teknologiselskapet Pexip økte de årlige gjentakende abonnementsinntektene i fjerde kvartal, og gjentar 2024-målsettingen.

Pexip økte gjentagende årlige abonnementsinntekter (ARR) med 30 prosent på årsbasis til 106,4 millioner dollar i fjerde kvartal 2021, ifølge en oppdatering fra selskapet mandag.
Av veksten på 30 prosent på årsbasis i ARR, kommer 29 prosentpoeng av veksten fra nye kunder. Gjentakende inntekter fra eksisterende kunder (net retention rate) var på 101 prosent på årsbasis i kvartalet, inkludert churn på 9,7 prosent på årsbasis.
Pexip genererte ny ARR på 6,6 millioner dollar i kvartalet, sammenlignet med 9,1 millioner dollar i samme kvartal året før og 4,4 millioner i fjerde kvartal 2019.
Selskapet gjentar at de er trygge på at de kan nå ARR på 300 millioner dollar innen utgangen av 2024.
I oppdateringen opplyser Pexip at de oppnådde vekst på tvers av alle kjernesegmenter, imidlertid var videoinfrastruktursegmentet negativt påvirket på grunn av begrensede bruk av kontorer og forsinkelser i utrulling av nye videorom.
– Dette er på grunn av de nye covid-restriksjonene, samt forsinkelser i våre kunders maskinvareleveranser på grunn av brikkemangel, heter det i oppdateringen.
Pexip vil publisere kvartalsrapporten for fjerde kvartal 10. februar 2022.