<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

– Vi posisjonerer oss for trenden

Klokkeprodusenten Xplora skal samarbeide med Roblox for å aktivisere barn og unge.

    Publisert 20. apr. 2022 kl. 12.50
    Oppdatert 20. apr. 2022 klokken 13.04
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 175 ord
    Sten Kirkbak, adm. direktør og gründer i Xplora. Xplora

     

    Xplora Technologies skal utvide sitt digitale univers med et nytt spill som lanseres til Roblox.

    Roblox er et av verdens ledende spillunivers med mer enn 50 millioner daglige brukere. Xplora vil utnytte dette ved å gi bonuser i spillet for aktivitet gjort i virkeligheten. Går du 10.000 skritt får du belønning på Roblox.

    Det vil gi positiv effekt på fremtidige årlige gjentakende inntekter, ifølge selskapet. 

    Tror aksjen kan stige til tidligere toppnivå
    Preston Caldwell i Morningstar oppjusterer Subsea 7 til kjøp og setter kursmålet til 120 kroner. Caldwell ser med det en oppside på 44 prosent fra dagens kurs.

    – I så tidlig fase av Metaverset ser vi også at Xploras posisjon er unik. Vi har å gjøre med barn og unge hver dag som vokser i opp i en digital verden. Vi venter å se mye innovasjon i denne sektoren og posisjonerer oss for trenden, sier Sten Kirkbak, grunnlegger og konsernsjef i Xplora.

    Xplora hadde i første kvartal inntekter på 74 millioner kroner, opplyses det i en børsoppdatering. Det tilsvarer en vekst på 37 prosent år over år. Ved utgangen av første kvartal hadde Xplora 124.300 abonnenter, en vekst på 55 prosent fra samme tidspunkt i fjor.

    Selskapet har tidligere inngått en forhandleravtale og blitt en godkjent leverandør hos Walmart for det amerikanske markedet.