Induct melder om et driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) på 2,7 millioner kroner i første kvartal 2022, mot 0,2 millioner kroner i samme periode i fjor.
Omsetningen gikk fra 2,3 til 5,3 millioner kroner, mens de såkalte plattforminntektene steg fra 1,6 til 4,5 millioner kroner.
Bruttomarginen på plattforminntektene holdt seg stabilt og høyt på 95 prosent i kvartalet der selskapet genererte annonseinntekter fra 49 land.
– En eksponentiell vekstmulighet
«Våre plattforminntekter øker hver måned for alt vi tilbyr. Eksisterende abonnement utgjør en solid inntektsbase og vokser stødig med 10 prosent på årsbasis. Samtidig representerer den nye inntektsstrømmen fra annonser en eksponentiell vekstmulighet», skriver Induct-sjef Alf Martin Johansen i rapporten.
Induct tilbyr en digital plattform som «gjør det lettere å styre og samarbeide om prosjekter», både for enkeltpersoner og bedrifter.
Grantway, en søkeportal for finansieringsmuligheter, gikk live i England 1. mars og den globale versjonen er i rute til å bli lansert i andre kvartal 2022.