<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

51 millioner i tap for Play Magnus

Play Magnus gikk i minus, til tross for at de reduserte kostnadene. 

Publisert 24. mai 2022
Oppdatert 24. mai 2022
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 239 ord
Article lead
lead
TAP: Play Magnus fortsetter å tape penger. Foto: AFP

PMG

Play Magnus oppnådde en justert EBITDA på minus 2,5 millioner dollar i første kvartal 2022, mot minus 2,6 millioner dollar samme periode året før, ifølge selskapets kvartalsrapport tirsdag.

Omsetningen var 6,1 millioner dollar i kvartalet (4,6), mens resultat før skatt utgjorde – 4,2 millioner dollar (– 3,9).

I første kvartal 2022 hadde Play Magnus i gjennomsnitt 62.700 månedlige betalende brukere, opp syv prosent fra samme periode i fjor, men ned tre prosent på kvartalsbasis.

Gjennomsnittlig inntekt pr. betalende bruker (ARPPU) var 19,1 dollar, opp 8 prosent på årsbasis, men ned fra 21,9 dollar i forrige kvartal.

Play Magnus har i første kvartal 2022 redusert kostnadsnivået med 2,0 millioner dollar på helårsbasis. Kostnadsreduksjonen vil ha effekt fra andre kvartal 2022 og ytterligere kostnadsoptimaliseringer iverksettes i andre kvartal og gjennom resten av året.

Videre venter selskapet fortsatt å nå break-even run-rate for justert EBITDA innen utgangen av 2022 og fortsette med positive resultater i 2023.

– Vår viktigste prioritet er å nå målet om lønnsomhet. Siden vi ble notert på Euronext Growth i 2020 har vi fokusert på å øke inntektene våre, ta ut synergier og optimalisere driften. Nå i 2022 tar vi en rekke initiativer for å sikre at vi når lønnsomhet innen utgangen av året, sier administrerende direktør Andreas Thome i Play Magnus.

Ellers opprettholdes målsetting for ordreinngang til minst 100 millioner dollar i årlig run-rate ved utgangen av 2025. I første kvartal 2022 er tilsvarende årlig run-rate på 32,4 millioner dollar.

TDN Direkt