<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

TikTok vil utfordre musikkgiganten Spotify

TikTok, kjent for sine korte videosnutter, vil inn i et nytt marked og utfordre musikkgiganten Spotify. 

    Publisert 13. okt. 2022 kl. 10.06
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 147 ord
    UTFORDRER: Kinesiske ByteDance har et mål om at TikTok skal bli en stor musikkplattform.  Dreamstime

    TikToks morsselskap ByteDance er for tiden i samtaler med flere musikkselskaper. Målet er å utvide musikkstrømmetjenesten sin globalt for å konkurrere med giganter som Spotify, ifølge MarketWatch

    Kinesiske ByteDance vil at tjenesten til slutt skal integreres i TikTok og bli en stor musikkplattform globalt.

    Det er derimot betydelige hindringer i forhandlingene, ifølge avisens kilder, som ikke spesifiserer hvilke.

    USA ville ikke være en del av denne neste ekspansjonsfasen, men ByteDance har sagt at de ønsker at tjenesten skal være tilgjengelig globalt, slik at brukere kan oppdage sanger på TikTok og deretter enkelt abonnere på musikk.

    Rivalene Apple Music og YouTube konkurrerer også om brukerne, hvor YouTube satser mer på korte videoer og appellerer til et lignende publikum som TikTok gjør. De har en yngre demografi som har blitt vant til å ikke betale for innhold som musikk.