<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Norsk klokkemerke selges i 30 land

Med overskudd fra sin film om sjakkspiller Magnus Carlsen gikk Øyvind VonDoren all in. Nå selges hans klokkemerke i 30 land og han er i forhandlinger med Kina.

Publisert 18. mai 2021 kl. 11.26
Oppdatert 25. mai 2021 klokken 08.55
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 183 ord
Med overskudd fra sin film om sjakkspiller Magnus Carlsen gikk Øyvind VonDoren all in. Nå selges hans klokkemerke i 30 land og han er i forhandlinger med Kina. Redigering: Lotta Kirsebom

Øyvind VonDoren Asbjørnsen er en gründersjel. Han har drevet utested, bodd i seilbåt, vært forlegger og forfatter, er utdannet filmregissør og har vist film på Robert De Niros filmfestival. I 2016 gikk han all in med penger han hadde tjent på dokumentarfilmen «Magnus» om sjakkspiller Magnus Carlsen. Han har bygget opp sitt eget klokkemerke til en internasjonal suksess. Og problemene underveis har vært mange…

VON DOREN: Øyvind VonDoren Asbjørnsen har gått all in som internasjonal klokkeprodusent. Foto: Nicolai Giil

I denne episoden av Veien hit forteller han om hvordan han har klart å bygge opp et av Norges ledende klokkemerker, hvorfor utenlandske kjøpere lar seg fascinere, at det nesten gikk galt og veien videre.

Fredag 21. mai kommer Finansavisen Premium med en stor klokkespesial. Der kan du blant annet lese mer om Von Doren, samt flere av de mange andre norske klokkemerkene som har dukket opp de siste årene. 

Vi elsker besøk! Har du en historie du har lyst til å dele med oss har vi kaffen klar. Inviter deg selv på veienhit@finansavisen.no

Lytt til Veien hit på denne siden, eller abonner på Apple Podcasts eller Spotify.