<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
Kjøp

Satser 60 mill. på skiløpere

Aker og Dæhlie Sportswear lanserer en 4-årig satsing på skiløpere for World Cup og langløp. Første år er budsjettet 15 millioner. Men planen er å vokse med utenlandske toppløpere.

Publisert 17. juni 2022 kl. 15.10
Oppdatert 17. juni 2022 klokken 15.17
Lesetid: 3 minutter
Artikkellengde er 504 ord
HØY GUIDING: – Jeg måtte love at hvis Aker skulle være med måtte det være ordentlig, og vi måtte vinne løp i tillegg til å ha en overordnet bred satsing med parautøvere, sier Bjørn Dæhlie. Foto: Ivan Kverme

Aker var hovedsponsor i norsk langrenn i gullårene fra 2010 til 2015. Siden har forespørslene haglet inn.

– Vi har sagt nei til veldig mange, sier Aker-sjef Øyvind Eriksen.

Inntil Bjørn Dæhlie banket på Aker-døren. Merkevaren Dæhlie var selv sponsor for skiforbundet fra 2014 til avtalen gikk ut sist vinter.

– Jeg var sterkt delaktig i ideen om denne satsingen etter at Active Brands ikke var en del av Norges Skiforbundet.

Les artikkelen gratis

Register deg og les én gratis artikkel hver dag