<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Bostyreren: Usikkert om Flyr-kundene kan få tilbake pengene

Advokat Stine D. Snertingdalen er oppnevnt til bostyrer for konkursboet til Flyr. Det er usikkert om passasjerene kan få dekket sine krav.

    Publisert 2. feb. 2023 kl. 13.51
    Lesetid: 1 minutt
    Artikkellengde er 144 ord
    KONKURS: Flyr gikk konkurs med få verdier og store mengder gjeld. Lønn til de rundt 400 ansatte vil gå foran kundenes krav om erstatning for billettutgifter. Foto: NTB

    – Ut fra den begrensede oversikten bostyreren foreløpig har fått, er det dessverre usikkert om det er tilstrekkelig verdier i boet til at passasjerene vil motta dekning for sine krav. Dette skyldes blant annet at det er betydelige prioriterte lønnskrav som må dekkes fullt, før det blir midler til alminnelige kreditorer, skriver Snertingdalen fra advokatfirmaet Kvale i en pressemelding.

    Bostyreren og hennes team jobber nå med å få full oversikt over selskapets verdier og problemstillingene som må håndteres de første dagene. Flyr hadde ifølge oppbudsbegjæringen i underkant av 2,5 milliarder kroner i bokført gjeld og i overkant av 400 ansatte,

    Passasjerer og andre kreditorer kan melde sine krav i boet, ved epost til flyr@kvale.no.

    – Passasjerer som har betalt flybilletter med kort, bør henvende seg til banken eller finansinstitusjonen som har utstedt betalingskortet for å undersøke om de har rett til å få beløpet tilbakebetalt, skriver bostyreren.

    (NTB)