<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

– Ikke bruk logoer til dette plagget

Store logoer florerer i motebildet, men er det innenfor? Ekspert David Strømman Nedal gir deg svaret på sommerens store spørsmål.

Publisert 24. juni 2023
Oppdatert 6. mai
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 244 ord
Article lead
lead
Tskjorte med logo, Gucci Gucci
Tskjorte med logo, Gucci Gucci

TV-suksessen Succession har de seneste årene vært den popkulturelle fanebæreren for luksusen som går stille i gangene.

Redaktør Eugene Rabkin i Style Zeitgeist argumenterte på kommentatorplass i bransjebladet Business of Fashion i fjor at selv om den stille luksusen sprer seg som ild i tørt gress, ville den trolig bli kortvarig. 

Han fikk også rett, for selv om de gråmelerte logoløse merkevarene fikk sine fem minutter, er både moten og samfunnet allerede mer opptatt av det bråkete og outrerte.

T-skjorte med logo fra Christian Dior. 6.000 kroner. Foto: Dior

Logoer trenger ikke være feil. Det kler rock'n'roll, anarkister og luksusbransjen. Merkevarer og logoer gir assosiasjoner, en plass i samfunnet og for mange handler det mer om hvordan man kler dem mer enn om man kler dem. 

Droppe det helt eller go big? David Strømman Nedal gir deg svaret.

T-skjorte med logo fra Gucci. 5.000 kroner. Foto: Gucci