<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Jevn reklameomsetning for mediene

Det går bedre med omsetningen av utendørsreklame og lydreklame, mens TV- og displayreklame går litt dårligere. Samlet sett går det i null for mediebransjen.

Publisert 20. aug.
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 94 ord
Article lead
lead
Foto: NTB
Foto: NTB

Det viser Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen for årets sju første måneder.

– Den totale reklameomsetningen som går via mediebyråer, har en liten oppgang på 0,2 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Det utgjør en økning på nærmere 11 millioner kroner, sier daglig leder Camilla Gåre i Mediebyråforeningen.

Tidligere i år har det vært et svakt år for annonsemarkedet, men en sterk julimåned drevet av fotball-EM og OL har hjulpet mye.

Digitale medier viser det mest blandede bildet, med økning innen reklameomsetningen når det gjelder video, sosiale medier og influencermarketing, mens det faller innen display, TV og printmedier.

(NTB)