Uglands Rederi hadde sitt beste år noensinne i fjor. Nå vil Knut Nikolai Tønnevold Ugland investere i nye tørrlastskip.
Publisert 2. mai 2023
Lesetid: 4 minutter
Artikkellengde er 902 ord
TAR TO NYBYGG: Knut Nikolai Tønnevold Ugland (til venstre) og Øystein Beisland bestiller to nye tørrlastskip. De skal utstyres med konvensjonelt fremdriftsmaskineri. – Det vil skje en utvikling med nye tekniske løsninger, men den tar tid. Vår vurdering er at vi bør bygge noen skip nå uten å binde oss til hybridløsninger og andre typer drivstoff, sier Ugland. Foto: Elisabeth Grosvold Altenborg
TAR TO NYBYGG: Knut Nikolai Tønnevold Ugland (til venstre) og Øystein Beisland bestiller to nye tørrlastskip. De skal utstyres med konvensjonelt fremdriftsmaskineri. – Det vil skje en utvikling med nye tekniske løsninger, men den tar tid. Vår vurdering er at vi bør bygge noen skip nå uten å binde oss til hybridløsninger og andre typer drivstoff, sier Ugland. Foto: Elisabeth Grosvold Altenborg