Bli med å jobbe for en mer bærekraftig byggebransje! Saint-Gobain Construction Materials Norway søker Business Controller!

Om arbeidsgiveren
Saint-Gobain designer, produserer og distribuerer materialer og løsninger som bidrar til en mer bærekraftig verden. Med sterke merkevarer som Gyproc, Isover og Weber, leverer vi innovative løsninger til byggebransjen. Vi er en del av en global konserngruppe med et sterkt lokalt nærvær i Norge. Weber er en del av Saint-Gobain Construction Materials Norway, sammen med andre kjente merkevarer som Gyproc® og Glava®. Weber er produsent og leverandør av avrettingsmasser, mørtler, spesialbetong, Leca og våtromsprodukter. I Weber jobber vi for å hente det beste av innovasjon innen murverk og murverksrelaterte produkter i utlandet, for å tilpasse det til norske forhold her hjemme. Vår kompetanse og produkter gir trygge, effektive og bærekraftige løsninger. De er enkle å bruke og tilgjengelig over hele landet, enten du er den som planlegger, bygger eller bruker bygget.
Bli med på laget og vær med å forme fremtidens byggeløsninger!
Saint-Gobain designer, produserer og distribuerer materialer og løsninger som bidrar til en mer bærekraftig verden. Med sterke merkevarer som Gyproc, Glava og Weber, leverer vi innovative løsninger til byggebransjen. Vi er en del av en global konserngruppe med et sterkt lokalt nærvær i Norge.
Saint-Gobain Construction Materials Norway søker nå etter en Business Controller, en rolle som vil være en viktig bidragsyter for å styrke den finansielle utviklingen, støtte kategoriledelse og sikre robuste økonomiske prosesser. Vi ser etter en resultatorientert og analytisk fagperson med sterk forretningsforståelse og evne til å samarbeide på tvers av organisasjonen. Er det deg? Som Business Controller vil du fungere som en strategisk forretningspartner for kategoriledelse og spille en nøkkelrolle i den økonomiske styringen av virksomheten. Du vil sikre finansiell nøyaktighet gjennom kontinuerlig oppfølging og analyse av lønnsomhetsutvikling, salgspriser og forbedringsprosjekter. Stillingen innebærer også ansvar for finansiell planlegging, budsjettering og prognoser, samt utvikling av effektive rapporteringsrutiner for å støtte ledelsen i strategiske beslutningsprosesser. Stillingen rapporterer til Head of commercial controlling i Norge.
Arbeidsmiljøet hos oss beskrives som profesjonelt og uformelt hvor man er opptatt av samarbeid. Arbeidssted vil være på vårt hovedkontor på Ryen.
Sentrale ansvarsområder:
- sparringspartner for kategorisjef
- bistå i arbeid med budsjett og prognose
- utvikle og vedlikeholde dashbord/rapporter for styring og KPI-oppfølging
- overvåke finansiell lønnsomhet og utvikling, identifisere utfordringer og gi innsiktsfulle analyser for å forbedre lønnsomheten
- bistå med underlag og oppdatering av priser
- delta i kategorimøter
- samarbeide med regnskapsavdelingen
- sikre overholdelse av konsernets rapporteringsstandarder
- ad hoc analyser, prosjekter og forbedringsarbeid koordinert av nærmeste leder
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyere økonomisk utdannelse, gjerne på Master-nivå
- 4-6 års erfaring fra controlling, regnskap, revisjon eller tilsvarende roller
- erfaring med og interesse for ERP-systemer ( SAP), BI-verktøy og avansert Excel
- evne til å kommunisere økonomi med ikke-økonomer på en forståelig måte
- flytende i norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper:
- analytisk og strukturert – evne til å prioritere oppgaver og holde oversikt i komplekse økonomiske scenarier
- sterk forretningsforståelse – evne til å støtte og utfordre beslutninger i organisasjonen
- gode kommunikasjonsferdigheter – evne til å formidle økonomisk innsikt til ulike interessenter
- fleksibel og tilpasningsdyktig – trives med endringer og nye utfordringer
- initiativrik og selvgående – evne til å ta eierskap til arbeidsoppgaver og drive forbedringer
Hva kan vi tilby?
Saint-Gobain gir deg muligheten til å utvikle deg i et internasjonalt selskap med sterke verdier. Du blir en del av et dynamisk og kompetent miljø der innovasjon, bærekraft og utvikling av ansatte står sentralt. Videre kan vi tilby:
- en spennende rolle i en global organisasjon med 167 000 ansatte på verdensbasis
- mulighet til å jobbe i et nordisk/baltisk nettverk med 20 produksjonsanlegg i regionen
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger og fleksibilitet
Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.financepeople.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Ved spørsmål kan du kontakte FinancePeople ved Mona Gabrielsen på mobil
917 46 917 / mona.gabrielsen@financepeople.no.
Alle henvendelser behandles konfidensielt.
Vi håper å høre fra deg!