<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Vinner gigantkontrakter for kundene

Markedsføringsselskapet InZynk skal være det lille pushet som sikrer kundene viktige milliardkontrakter. Nå har selskapet automatisert løsningen og tar teknologien internasjonalt.

    Publisert 4. juni 2023 kl. 18.12
    Oppdatert 27. sep. 2023 klokken 15.49
    Lesetid: 2 minutter
    Artikkellengde er 375 ord
    MILLIARDVERDIER: Pål Lind og InZynk har spesialisert seg på å hjelpe kundene å vinne de største kontraktene. Foto: InZynk

    – Vi dobler omsetningen og er i sterk vekst, sier Pål Lind, medgründer i InZynk.

    Nisjeselskapet InZynk har spesialisert seg på å vinne gigantkontrakter for noen av verdens største selskaper.

    Det gjøres med egenutviklet markedsføringsteknologi, kalt «kontobasert markedsføring», og på kundelisten står internasjonale teknologi-, konsulent- og industrikjemper.

    Etter noen år med forsiktig vekst, doblet selskapet topplinjen i fjor til 24 millioner.

    Og med en ny automatisert programvareløsning på plass, er planen rask vekst i nye markeder.

    – Tross at vi er inne i en lavkonjunktur og mange i bransjen nedbemanner, har vi økt bemanningen og fått på plass teknologi som kan ta oss til neste nivå, sier Lind.

    Spisset markedsføring

    InZynk satser på markedsføring som skal øke sannsynligheten for å vinne anbud og kontrakter verdt alt fra noen millioner til flere milliarder.

    Selskapet har utviklet en plattform som gjør det mulig å drive skreddersydd og målrettet kommunikasjon mot selskapene som kunden vil vinne viktige avtaler med.
    Jobber du i et mellomstort eller stort selskap, vil informasjon om InZynks kunder dukke opp i informasjonsstrømmen din.

    – Mange er gode på å skape en merkevare, men ikke posisjonere seg mot sine viktigste målgrupper. Vi hjelper kundene bli mer synlige og vinne kontrakter ved å gi dem høyere treffprosent i et make or break marked, sier han.

    Lind sier årsaken til at denne formen for markedsføring er nødvendig, er strukturelle endringer i hvem som tar beslutninger.

    – Før kunne du dra på fisketur med sjefen, ta hverandre i hånden og gjøre en deal, mens kommunikasjonen i dag foregår digitalt, med færre fysiske bekjentskaper og kontaktpunkter, sier han.

    Logistikk og tech

    Markedsføringen er skreddersydd for hver enkelt kunde, og vil kun dukke opp hos relevante selskaper. InZynks plattform bruker en egen kobling på tvers av annonsebørser som gjør kundene synlige i nasjonale og globale medier.

    – Vi kan mye om hvordan store avtaler blir inngått og hva som skal til for å vinne dem, sier Lind.

    Går mot selvbetjent

    Samtidig som selskapet har økt staben til 15 ansatte det seneste året, har det videreutviklet løsningen som Lind mener er fremtiden.

    – Vi lanserer en abonnementsbasert programvareløsning hvor kundene selv kan gå inn og selge seg inn mot sine viktigste prospektive kunder.

    SaaS-teknologien vil selskapet selge til flere markeder internasjonalt.

    – Vi har sagt vi skal bli ledende på feltet, og dette er løsningen som åpner dørene globalt, sier han.