<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Kampen om 5G-kundene

Mobiloperatøren Ice bikket 700.000 kunder og feirer at markedsandelen kryper opp over fra 5 prosent.

Publisert 10. jan. 2023
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 196 ord
Article lead
lead
SMÅ MED STORE GLEDER: Fra venstre: kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid, og administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker. De kjemper mot de største og feier kundevekst i 2022. Foto: Sebastian Storvik.
SMÅ MED STORE GLEDER: Fra venstre: kommersiell direktør i Ice, Shiraz Abid, og administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker. De kjemper mot de største og feier kundevekst i 2022. Foto: Sebastian Storvik.

Det er en knivskarp kamp om mobilkundene i Norge, og det er ifølge nettstedet bytt.no tre mobilnett i Norge: Telia, Telenor og Ice. 

På disse nettene opererer 25 forskjellige selskap.

I 2022 nådde Ice 700.000 kunder og det gir en markedsandel på litt over fem prosent, mens Telia med sine 23,6 prosent og Telenor med 43,7 prosent er markedsvinnere.

– Konkurransen er tøff, og det er fortsatt for vanskelig og tidkrevende å bytte mobiloperatør, sier Shiraz Abid, kommersiell direktør i Ice i pressemeldingen og legger til:
– Ice skal som både Telia og Telenor krige om fremtidens kunder med 5G-teknologi i mobilnettet. Det er kanskje litt banalt å feire 700.000, men jeg og alle andre i Ice kan være stolte når vi når slike milepæler.

Fremtiden på 5G

– Jeg tror industrien vil kunne dra enorm nytte av det 5G-teknologien har å by på i kombinasjon med sensorikk helt nede på produksjonslinjen, sier administrerende direktør i Ice, Eivind Helgaker.

Det er nå 4,3 millioner mobilabonnenter i aktiv bruk i Norge ifølge den nyeste nasjonale statistikken fra Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom).

Første halvår i 2022 ble det omsatt mobiltjenester for 10,8 milliarder kroner i Norge.