<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
active brands
Kjempevekst på sportskjendisklær
Med oppkjøpsfondene FSN og Verdane på eiersiden skal Active Brands gjøre gull av merkevarene til Bjørn Dæhlie og Therese Johaug. I fjor økte omsetningen med 44 prosent.
Utbyttefest for Kari Traa
Vossingen Kari Traa fikk et resultat på nesten 3 millioner gjennom investeringsselskapet Dspin i fjor, og tar ut et kjempeutbytte.
Satser 60 mill. på skiløpere
Aker og Dæhlie Sportswear lanserer en 4-årig satsing på skiløpere for World Cup og langløp. Første år er budsjettet 15 millioner. Men planen er å vokse med utenlandske toppløpere.
Verdane kjøper seg inn i Active Brands
PE-fondet FSN har vært storeier i Active Brands siden 2017. Etter en eksplosiv vekst vil Verdane ha en del av kaken, og kjøper 34 prosent.
Større ute enn hjemme
Sportsmerkevarene Dæhlie, Kari Traa, Johaug og Aksel Lund Svindals Sweet Protection selger nå mer i utlandet enn i Norge. Og den sterke veksten er tilbake igjen, etter et tøft coronaår.
16 millioner i utbytte på fire år
Resultatene falt kraftig for Therese Johaugs investeringsselskap i 2020, men utbytte ble det likevel.
Tøffere for leverandørene i 2020
Mens Bergans sliter og må nedbemanne, opplevde Active Brands god vekst i fjor. I år blir det verre – i Norge.