<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
espen eldal
Europris-sjefen om vekst og rabatter, Subsea 7-milliarder og havvind i Equinors seil
Kraftig salgsfall for «dyre» varer
Europris-salget falt med 23 prosent for varer som koster over 1.000 kroner. – Folk holder igjen på større investeringer og bruker pengene annerledes, sier konsernsjef Espen Eldal.
– Kundene er mer prisbevisste. Det er supert for Europris
Etter en treg sommer er det nå full fart hos Europris, forteller konsernsjefen. Butikkjeden rigger seg for en julehandel med høyt prisfokus og vil samtidig fortsette å etablere nye butikker.
Mener butikkjede er en «trygg havn»
– Vi mener de i stor grad er beskyttet mot økte renter og dyrere strøm med deres produktmiks, sier Arctic-analytiker Carl Frederick Bjerke, som tror på solide utbytter fremover.
Europris gjør oppkjøp
Europris kjøper 67 prosent av Strikkemekka Holding AS for 88,4 millioner kroner, og har forkjøpsrett på resten.
– Etterspørres av investorer
Hverken Pexip, XXL eller Europris føler seg spesielt truffet av Thomas Nielsens kritikk.
Europris-sjefens sommervarer, Nordea ser en boligpropp og et oljefunn kalt Hamlet