<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
gjenbruk
– En myte at miljø alltid koster ekstra
– Vi kan halvere utslippene med dagens teknologi. Da sparer vi like mye som å parkere hele den fossile personbilparken, sier Katharina Th. Bramslev. 
Øker kraftig på corona – ser permanente endringer
Helthjem økte pakkeleveransene med 146 prosent i første kvartal, på grunn av både coronapandemi og mer gjenbruk via Finn.no, Tise og Bookis.
Norges mest bærekraftige merkevarer
Tine, Ikea og Kiwi holder koken i Sustainable Brand-kåring.
Markedet raknet for tekstilgründere
Gründerne bak Smallmatters satset stort på bedriftsmarkedet, men så kom pandemien. – Vi er satt halvannet år tilbake, sier Janicke Sponland Lorange.
Gjenbruksappen har 900.000 brukere
Som barn var han medlem i Blekkulfklubben, og som student ville han jobbe med fornybar energi. I dag har Eirik Frøyland Rime (31) en gjenbruks-app med over 900.000 brukere.
Greentech tilbake til start
Syv år etter at gründer Steinar Aune solgte Sandefjord-baserte Greentech til Arrow Electronics for noen hundre millioner kroner, kjøpes selskapet tilbake på billigsalg.
Kortreist jobbdress
Klesbransjen lover å ta grep når nye materialer blir tilgjengelige. Tøv, mener Emil Pettersen, som forventer å selge arbeidsklær av flasker og fiskegarn for 20 millioner i år.