<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
ole-rikard hammer
– VLCC nederst i næringskjeden
Ratene har fortsatt ikke tatt av i VLCC-markedet og de største skipene tjener nå minst i tanksegmentet.
Småskipene banker VLCC-ene
Vanligvis tjener VLCC-ene langt mer enn de mindre skipstypene. I 2024 har de imidlertid hengt etter både suezmax-er, aframax-er og de største produkttankskipene.
Venter oljeprisoppgang: – Avhenger av hva Israel gjør
Irans angrep på Israel vil gi økt risikopåslag i både oljepris og tankrater når børsene åpner mandag morgen, mener Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer. 
Spår ratehopp etter sommeren
Tankmarkedet er ifølge Ole-Rikard Hammer på vei inn i en periode med  særdeles lav flåtevekst. – Det er historisk at dette ligger an til å skje selv etter en relativt lang periode med gode rater, sier han.
– Ting kan komme ut av kontroll
Angrep mot irans konsulat og russiske raffinerier sender oljeprisen høyere. – Risikoen har økt, sier oljeanalytiker Ole-Rikard Hammer.
Tredobling av ratene
Ratene for de største produkttankskipene har skutt i været og inntjeningen er tredoblet på to uker.
Spår ny opptur for Frontline
Frontline har steget med over 300 prosent på børsen i løpet av de seneste to årene. Både Arctic-analytiker Kristoffer Barth Skeie og ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen mener det er mer å gå på.