<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
proptech
Røde og grønne flagg for proptech-investorer
Proptech-investor Trond Riiber Knudsen sier at prisingen har gått ned, og gir råd om røde og grønne flagg for investorer.
Massive underskudd for proptech-selskapene
De norske proptech-selskapene går med store underskudd i kampen om å erobre verden.  Nå håpes det å gå cash-positiv i år, neste år eller i 2025.
Proptech-sluk ser lønnsomhet
På to år har proptech-selskapet Marketer tapt 220 millioner. Nå er det i rute for å nå målsetningen om lønnsomhet i løpet av 2023.
Mipim 2023: Kommunen dropper Rivieraen
Den offisielle norske tilstedeværelsen på verdens største eiendomsmesse er nå fullstendig preget av proptechselskaper. Oslo kommune har trukket seg fra samarbeidet.
Doblet inntektene, satser hardt utenlands
Marketer nær doblet inntektene i fjor, og hentet 230 millioner i emisjoner. Det skal brukes til internasjonal ekspansjon.
Tøffere proptech-finansiering, men milliardfond går tungt inn
– De som hentet penger før mars i fjor, timet riktig. Da var det enormt høy prising og mye kapital, sier Henrik Taubøll i Proptech Norway. Samtidig etableres nye, store proptech-fond i USA og Tyskland.
Du må flytte - de tjener penger
Seriegründer Nathaniel Ayeh brukte knappe fem måneder på å ekspandere nasjonalt med sitt siste selskap. – Det er mulig fordi dette ikke handler om flyttevask og transport, men optimal teknologi.