schibsted
Schibsted: fra mediegigant til markedsplassmonopol
I løpet av det siste året har Schibsted gått fra å være et tradisjonelt medieselskap til et rendyrket markedsplasselskap med monopolposisjon i Norge. Med økt fokus på kostnadseffektivisering og muligheten til å øke prisene står Schibsted nå sterkt rustet for videre vekst, skriver Håkon Melgård Nelson i Kepler Cheuvreux.
To selskaper har større overskudd enn omsetningen
Medieselskapet Schibsted og oljeselskapet Wellesley Petroleum, to vidt forskjellige selskaper, tjente mer enn omsetningen i fjor. 
Schibsted-sjefen frykter tap til Hjem.no
Hjem.no ble slaktet nord og ned. Til tross for rekordtrafikk i andre kvartal, er Schibsted-sjefen forberedt på å tape inntekter til konkurrenten.
Den nye Schibsted-sjefen: skuffer i sitt første kvartal som leder
Etter å ha skilt ut Schibsted Media klarer ikke konsernet å leve opp til forventningene i årets andre kvartal. Nå er de i ferd med å legge om strategien.
Schibsted kjøper Finn-aksjer av Polaris Media
Schibsted kjøper nesten 10 prosent av Finn.no fra Polaris Media. Prislappen er 2,5 milliarder kroner.
Lønnshopp på nesten 3 millioner kroner i fjor
Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund tjente betraktelig mer i 2023 sammenlignet med året før.
Varsler exit i Viaplay
Schibsted satset 380 millioner kroner i kriserammede Viaplay i fjor høst. Nå tar de exit etter kjempetap.