Rusmisbruker, hva er det?

FUBAR
14.09.2018 kl 22:14 416

Støter
FUBAR
14.09.2018 kl 22:26 412

Alle kjenner begrepet rusmisbruk. Men jeg aldri sett ordet rusbruk. Det nærmeste er vel at to halvlitere pils skal gi "lykkepromille". Synes det er så rart å lese om advarslene om "sterkere hasj" - jo sterkere den er, jo mindre vil den vil bli innhalert? Om Eirik Jenssen saken: Litt tankevekkende - om han er skyldig _ kan få strengere straff enn Baneheiamorderen. For et stoff som var i lovlig salg på norske apoteker i 1950-årene. Og i Finland i 1965-årene.
FUBAR
14.09.2018 kl 22:49 410

Det var vel ikke å vente at det skulle bli noen respons her. Men jeg har en appell til Havfruen. Kunne hun fortelle hva det romerske utsagnet " Abusum non tollit usum" betyr?
artig
15.09.2018 kl 06:07 389

Du får ikke noe respons etter kl.22, for da sover de fleste forumdeltakerne:)

Du er inne på noe, var det opp til meg hadde vi ikke hatt farlige narkotiske stoffer.
Men, at myndighetene skal bestemme hva folk velger å bruke det som kan dyrkes naturlig til.
Det er jeg ikke sikker på om er greit.
Og, jeg er ikke akkurat alene om det.
I europa er det vel bare Nederland som er liberale på det punktet. Og stadig flere kommer etter.
En fordel med liberalisering er jo at en fjerner mye kriminalitet.
Og det kan kvalitetsikres. Altså, at det ikke selges noe som inneholder helsefarlige, eller kunstige substanser.