Mye å spare på å flytte ut av Oslo

Speaker
07.10.2018 kl 14:12 2592

https://www.nettavisen.no/na24/sa-mye-sparte-hilde-og-ektemannen-pa-a-flytte-ut-av-oslo/3423542702.html

Artikkelen fokuserer på hvor mye lavere boligprisene er utenfor Oslo.
Paret i artikkelen flyttet fra innvandrerghettoen Hauketo og til Hadeland hvor kjøpte en enebolig med god plass.

Andre kvaliteter som renere luft,minimal rushtrafikk,norske naboer og skolemiljø,lavere kriminalitet og andre
forhold tas ikke opp.......
Blåveisen
07.10.2018 kl 14:36 2586

For noen år siden innså jeg for alvor hvilken vei Oslo var på vei,og jeg flyttet fra byen jeg vokste opp og utdannet meg i.
Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke flyttet tidligere!
Jeg flyttet av alle de fordelene ts nevner og stortrives ved å bo en drøy times kjøring på motorvei eller tog fra Oslo.
Nært nok til å ha kontakt med venner og familie og samtidig gleden ved å bo i et område oslofolk ferierer i og som tilbyr
en flott livskvalitet også hele året.
Slettet bruker
07.10.2018 kl 14:44 2577

Skal dette liksom overraske noen? Oslo må da være det stedet i Norge man får minst bolig for pengene.
Skall
07.10.2018 kl 14:56 2568

Neida,ikke en overraskelse,men kun en påminnelse!
Greit å minne oslofolk på at det blir for dumt å daglig frustrere seg over utviklingen
i Oslo når det gode livet venter ikke så langt unna.
Særlig må de som frustrerer seg over alle innvandreres preg på store deler av Oslo
virkelig vurdere om det er verdt å bli boende i forfallet når de kan selge boligen i Oslo
og enten få en mye bedre boligstandard for samme beløp,eller kjøpe tilsvarende bolig
og nedbetale gjeld og/eller ha råd til en livsstil de ikke har råd til i Oslo.

Joda,de aller fleste yrkesgrupper kan finne jobber også utenfor Oslo,og selv nyter jeg
å slippe rushtrafikk og mas før og etter hver arbeidsdag.Jeg har bodd i Oslo og vet godt
hvor deilig det er å kunne sykle til jobben......
Redigert 07.10.2018 kl 15:05 Du må logge inn for å svare
nekkejk
07.10.2018 kl 16:28 2544

He he.
Jasså, så bonden skal minne oss Oslofolk på hvor fælt vi har det?
Takk, men det er vel en grunn til at boligprisene er så høye i Oslo: At så mange vil bo her! Vi har det aldeles utmerket her!
Fluefiskeren
07.10.2018 kl 16:59 2536

Og det er helt fritt for bygdedyr her ?

Fra spøk til alvor. Begge deler har sine fortrinn, og jeg synes hver enkelt får velge det som er viktigst akkurat for han eller henne.
Slettet bruker
07.10.2018 kl 18:34 2506

Hva gjør man på Hadeland?
Slettet bruker
07.10.2018 kl 19:05 2492

Henger ved glassverket.
Å jeg er bygdedyr gett. Stillhet blir det nye gullet. Det blir bare mer og mer aktuelt nå når jeg-generasjonen vokser opp.
Slettet bruker
07.10.2018 kl 19:08 2487

Du får ta deg en tur på glassverket, det er populært. Mye folk der.

Men jeg synes det blir litt for usentralt å bo der. Skal jeg først bo så usentralt så ville jeg mye heller bodd i fly over country i statene. I en stat med masse frihet hvor jeg kan skyte på blink med mitraljøse i bakhagen, kjøre monster truck, tanks, osv.

Pedal
07.10.2018 kl 19:41 2474

Dette paret flyttet fra Hauketo i Søndre- Nordstrand syd i Oslo.hvor det knapt finnes nordmenn.
Da er det forståelig at Hadeland og enebolig med dobbelt så stor plass er en drøm.Sikkert trivelig
miljø og nok av butikker og tilbud på Hadeland,men bygdedyret lever vel der....
Selv ville jeg flyttet til Østfold eller Vestfold om jeg bodde i Oslo.
En kamerat solgte sin 2-roms i Oslo og kjøpte enebolig i Sandefjord, med gangavstand ned til sjøen
og båthavn,uten å betale noe imellom....

Det er livskvalitetsøkningfor ham som hadde fått nok av Oslo!
Slettet bruker
07.10.2018 kl 20:49 2466

Før i tiden var luften i Oslo ren, men for mange år siden begynte forurensningen. Nå er den så forurenset at jeg ikke nærmer meg den ghettoen. I tillegg kunne vi gå noenlunde trygt før, men nå er jo det som i endel muslimske og afrikanske land jeg har bodd i, rene bingoen. Problemet i Oslo er som i resten av landet, ulovlig å ha noe å forsvare seg med, så nå holder vi heller til der hvor folkene vet å kaste ut kriminelle innvandrere.
CS_invest
07.10.2018 kl 21:29 2461

Ikke bare boligen han sparer på... Andre fordeler:
- tar ingen tid at finne parkering
- ikke noen lang kø i supermarkedet
- frisk luft
- 95% sannsynlighet for gode naboer - dersom du ikke oppfører deg som en drittsekk
- 100% sannsynlighet for at slippe for ho MDG-heksehylet's neste bannbulle!
Pedal
07.10.2018 kl 21:44 2453

Nettopp!
Barna på 10 og 13 år er heldige som har foreldre som gir dem et så fint sted å vokse opp,for det er ikke greit å være
vantro i ghettoen på Hauketo i Oslo!
Artikkelen fokuserer kun på boligpriser og ikke på kvaliteter som å ha få eller ingen innvandrere som naboer, norske venner for
barna og ellers et godt oppvekstmiljø i ren luft og med lav kriminalitet.
Det er utrolig mange nordmenn som bor på mindre sentrale steder med dårligere tilbud enn de har på Hadeland.