Shortskvis i AKER

NHH78
AKER 15.02.2021 kl 07:57 1432

På forsiden i Finansavisen i dag!

Kjedelig å sitte short i denne: https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/02/14/7625207/hedgefond-med-kjempesmell-etter-a-ha-shortet-aker-aksjen
Verdt å nevne at NAV-kursen(sum verdi på eiendelene til Aker er på 845 nok pr aksje)

Røkke og Aker har noen planer og potensielle kurstriggere fremover også! Og det er etter min og mange andre sin mening stor oppside i AkerBP med dagens oljepris og produksjonsøkning de kommende årene.. og med Aker sin eierpost på 40% i AkerBP så drypper det godt på mor...

Denne shorten tror jeg går fra vondt til verre de kommende ukene :) Blir surt å dekke inne denne!

Antall aksjer som hedgefondet har shortet er 1,65 millioner! Skal du dekke inn dette på dagens kurser må de ut med over 1 milliard... Lykke til : )
Redigert 15.02.2021 kl 08:05 Du må logge inn for å svare
NHH78
16.02.2021 kl 11:40 1144

Ingen Aker-aksjonærer eller andre som syntes denne saken er litt interessant? Eller er det noen som sitter på info om at det franske hedgefondet Capital Fund Management har dekket inn shorten her?

Nå sitter jeg på 450 Aker-aksjer selv og i kraft av alt det positive Aker holder på med fortiden så mener jeg kursen har mer å gå på. Og så kommer denne store short-posisjonen i tillegg da som er en stor kurstrigger..I morgen kommer Aker med tall og skal presentere hydrogen-satsingen sin. Må jo være en av de siste aksjene på Oslo Børs jeg ville sittet short i..

Innspill andre?
Chimay
17.02.2021 kl 15:25 964

Note to myself: Aldri kjøp aksjer på positive nyheter. Oslo Børs er bakvendtland. Dårlige meldinger gir boost i kursen. Bra meldinger får kursen til å gå ned.
Artige
18.02.2021 kl 06:51 813

Er utbytte vedtatt? Ex dato satt?