Røkkes nye ACH med emisjonskurs på 16 kr er NÅ innom 6-tallet 🧐

abbos
ACH 29.07.2021 kl 09:27 5830

Er vel en mer korrekt overskrift .
Er nå nærmere 5 - tallet enn 9- tallet 🤔
Kvike11
06.08.2021 kl 10:54 4127

AKER CLEAN HYDROGEN AS (ACH)
antal aktier 687755412
ud af total aktier er ca 90 % på større aktionærer der ikke sælger deres aktier da de har givet fair pris på kurs 16
resten af aktierne ca 68.775.540 kan handles frit, men omsætningen er nede på under 1 mill aktier hverdag.
Hvorfor er der ikke nogen der kører kursen op inden look-Up perioden udløber ,6 mdr efter deres køb.
Kan vi forvente en stor stigning i aktiekursen med hjælp fra de store aktionærer og deres robotter m.m.
Kvike11
06.08.2021 kl 12:01 4041

manipulering idag, 15 handler med 1400 stk aktier til samme pris.. hvad laver finanstilsynet for deres løn
Håber der kommer ny minister for området, for den nuværende viser ikke hvad de gør for at sætte en stopper for robot manipulering m.m.
Norge er en skamplet på landkortet i den grad.
abbos
06.08.2021 kl 23:13 3884

Er alle ansatte fortsatt på ferie ?
Her har vel ikke skjedd noe siden selskapet kom på børs ?
HP17
06.08.2021 kl 23:20 3877

For en nitrist kursutvikling. Har Røkke mistet grepet eller hva er egentlig skjedd her? Virker jo som dette selskapet ble overpriset de lux ved børs intro?
regnskap1
07.08.2021 kl 00:26 3810

Klart det var overpriset, det sa jo alle ved introduksjonen. Du betalte 8 mrd for noen prosjekter og tilgang til Aker sin infrastruktur. Nå derimot er prisen mer riktig. Har kontanter på rett under 3 mrd og er priset til ca 5 mrd, det vil si 2 mrd for prosjektene og tilgang til Akersystemet. Har veldig tro på dette selskapet og er sikker på at kursen er en god del høyere til nyttår enn den er nå.
abbos
07.08.2021 kl 08:26 3691

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Det er jo tidshorisonten som er akilleshælen her 🧐
Grei sparebøsse dersom en ikke trenger penga sine til noe annet 🤓
Frodon
07.08.2021 kl 09:38 3638

Det jeg synes er rart, er at når det er så sykt stor forskjell på «like» selskap, hvorfår går ikke flere proffe store aktører inn? Eks short NEL og kjøpt ACH ville gitt god risk/reward. Samme med short Scatec med kjøp på Mainstream, som er ink i AKH aksjen. For stor risiko?
velkjent
07.08.2021 kl 09:57 3606

Slike selskap har ingen ting på en børs å gjøre. Når de er i produksjon og kan dokumentere at de har "livets rett", kan de søke om godkjennelse. Her bygges det ut en stor kapasitet uten å vite om det er marked for produktet, og da mener jeg et produkt som kan selges uten massiv statssubsidiering.
HP17
07.08.2021 kl 14:42 3496

Hvor grønt er det grønne skifte?
Frodon
07.08.2021 kl 14:49 3586

En del gul og en del blå? 🤔
Slettet bruker
07.08.2021 kl 14:52 3581

Det er et godt spørsmål, det er gjerne naturen som skal offres for å «redde klimaet», et eksempel er disse onshore vindkraftverkene til mainstream. De har ikke noe annet.

Når det gjelder ach må det være noe av det verste som har blitt børsnotert i Norge noen gang, da tenker jeg på prisen. Er det noen som kjenner til verre eksempler? Nesten så jegtenker det burde vært undersøkt av myndighetshold, men de har vel rett til å prise som de vil?

Synd at det var så mange småaksjonærer som lot seg lokke.
Redigert 07.08.2021 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
velkjent
07.08.2021 kl 15:01 3693

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Den slags er skremselspropaganda. Det meste av den tempererte sonen var under is under forrige istid, som selvsagt ikke hadde noe med CO2 å gjøre. Spør heller Milankovitch!
Slettet bruker
07.08.2021 kl 15:22 3648

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Det er lett å være etterpåklok. Satser du på aksjer som er billige i dag og tror det skal være Lotto aksjer er sjansen for å lykkes svært liten. Hva var mpcc på 1,8 kr ?Jeg kom meg heldigvis inn i mpcc relativt tidlig, men skulle gjerne gått inn tidligere og tyngre.

Det kan være hydrogen er fremtida, men veien er kronglete og konkurransen stor. Er drøssevis av selskaper allerede og ach har vel bare noen løse planer foreløpig og en fortsattt stiv pris.
Frodon
07.08.2021 kl 16:34 3545

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Hehe, der er vi to ;) NAS er et kjempe eksempel, alle var positive, dvs enkelt å tjene penger på ;) ACH er jeg også helt enig i. Folk skjønner ikke at de kunne ikke børs notert selskapet med mcap 500 mill og hente 3,3 milliarder i cash 😅
Frodon
07.08.2021 kl 17:40 3449

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Prosjektet var lengre ved Q2 rapporteringen enn jeg trodde, men mulig jeg hadde gått glipp av noe på guidingen 😊

Skal bli spennende å se hva ACH og Mainstream får til i Chile. Der har de en regjering som satser og som har klart mål om å bli verdens ledende
Slettet bruker
07.08.2021 kl 18:52 3392

Er det onshore vindkraft de har planer om i Chile også? Verdensledende
Frodon
07.08.2021 kl 19:29 3343

«MAINSTREAM AND AKER CLEAN HYDROGEN TO COLLABORATE ON GREEN HYDROGEN AND LOW-COST AMMONIA IN CHILE«

«Chile has stated an ambition to produce the most cost-efficient green hydrogen in the world by 2030. The green ammonia will be utilized by several industrial end-users locally in South America, and also exported to other markets»

«As the country’s leading renewable energy company, Mainstream is delighted to be collaborating with Aker Clean Hydrogen by bringing more than 1 gigawatt of our top-class wind and solar asset pipeline to this partnership, thereby taking a leading role in the decarbonisation of the energy, industrial and mining sectors in Latin America»

https://www.mainstreamrp.com/insights/mainstream-and-aker-clean-hydrogen-to-collaborate-on-green-hydrogen-and-low-cost-ammonia-in-chile/
Redigert 07.08.2021 kl 19:30 Du må logge inn for å svare
retur
07.08.2021 kl 19:54 3299

Røkke er tidlig ute og gjerne før de andre. Noen ler av feks bitcoin stuntet men den som ler sist osv.
Slettet bruker
07.08.2021 kl 20:15 3245

Kjøpte han ikke på topp der? Sitter med et ganske stort tap.
Frodon
07.08.2021 kl 20:44 3189

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Det er noe av det som er så spennende med Aker, de er med på starten av mange prosjekter blant de større og mer seriøse aktørene, som har mye cash og tilgang til billig finansiering.

Granatmannen tror han får billigere aksjer ved å skrive her, så han har startet mange nick fordi han tror aksjene han vil kjøpe, skal bli billigere 😅

Du kan jo spørre han om hvordan Aker skal utvanne alle aksjonærene, uten å bruke en kr selv, når Aker/AKH er stor aksjonærer i alle underselskapene 🤪

«Granatmannen
I går kl 18:32
Ja, men det kan bli dyrt for småaksjonærene. Aker systemet har meldt at de ikke vil være med å betale noe mere. Resten av utbyggingen skal tas gjennom emisjoner og utvanning. Det blir dyrt!»
Slettet bruker
07.08.2021 kl 20:54 3164

Kan du ikke holde deg til dine egne tråder sammen med nikkedukker og konspirasjonstilhengere, Frodon og la de voksne få diskutere her.

Men siden du klipper og limer og tillegger meg meninger jeg ikke har så kan jeg ta med vedlegget til temaet han snakker om. Det er ikke jeg som sier at det vil komme emisjoner og lån. Det er Øyvind Eriksen i Aker. Fremover så må tredjepart stå for finansieringen av prosjektene. Les artikkelen og se om dere tolker den annerledes enn meg. Øyvind Eriksen:

https://e24.no/boers-og-finans/i/17vJJq/aker-har-satset-17-mrd-i-fornybarselskapet-horizons-fremover-maa-de-stort-sett-klare-seg-selv

Redigert 07.08.2021 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.08.2021 kl 21:40 3084

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Shell, DnB eller Peftaus. Tredjepart. Du er også en investor når du handler på børs og emisjoner er en del av hverdagen, spesielt for vekstselskaper som de grønne Aker selskapene.
Slettet bruker
07.08.2021 kl 22:05 3038

Peftaus skrev Innlegget er slettet
Jeg ville ikke gått inn i et grønt vekstselskap uten noe særlig produksjon. Om det kommer mer modne grønne selskaper som tjener penger og kan love snarlig utbytte er jeg mer interessert. Jeg har ikke noe i mot det grønne i utgangspunktet, men reagerer når jeg kommer over superbull innlegg, direkte bløffer som skal lokke småaksjonærer og totalt uriktige prisinger. Mye av dettte finner du i mange grønne selskaper, og spesielt i dette forumet på diverse Aker-tråder. Da blir jeg fristet til å skrive noen gloser for å balansere kunnskapen. Jeg liker ikke hype og eufori. At det er noen som ikke liker det bryr jeg meg mindre om.

Vi har jo begge en interesse for mpcc. Det er en fin aksje med gode muligheter for utbytte og de viser en fin inntjeningsvekst for å si det veldig forsiktig. Nå er jeg nesten hundre prosent der. En bør ikke investere slikt, men jeg gjør et unntak for MPc som er once in a lifetime. Ellers liker jeg verdiselskaper med god inntjening og utbytte. På sikt vil jeg inkludere flere slike i porteføljen. Kanskje jeg også drister meg til å involvere et modent grønt selskap i den porteføljen
Redigert 07.08.2021 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.08.2021 kl 23:02 2971

Peftaus skrev Innlegget er slettet
😅😅 Han skriver bare rør fra ende til annen 😉 Det er umulig å kjøre emisjon for å utvanne aksjonærene, uten å betale en krone selv, når Aker selv eier det meste av selskapet 🤣 Eneste agenda han har, er å manipulere markedet og villede folk. Du skriver det selv, hvorfor skal han bruke så mye tid på aksjer han ikke vil kjøpe? Kanskje han tror vi er dumme nok til å høre på han?

Det er 100% sikkert at han angriper meg, da informasjonen min ikke passer agendaen hans…og han kommer ikke til å stoppe før han har kjøpt aksjer, for de vil han svært gjerne ha 😅😅
Slettet bruker
08.08.2021 kl 00:40 2870

Mye skal endre seg før jeg kjøper her, men en vet aldri. Mpcc selger jeg ikke på lenge, skal ha utbytte, mye utbytte. Men er enig, bør ikke satse på få kort, men jeg gjør et unntak nå.