đŸ»đŸ»đŸ»

Mrhifi
NOL. 11.08.2021 kl 08:31 422157

🧑‍🎄
















Redigert 12.02.2022 kl 19:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bolster
04.11.2021 kl 09:39 6086

Jeg skal vÊre sÄ frekk Ä pÄstÄ at NOL bestÄr, og at det er fem rigger i selskapet om kort tid.
5198
04.11.2021 kl 09:48 6048

Ja men dette er en av lÞsningene som har vÊrt diskutert her tidligere, blir jo egentlig det samme om det opprettes et nytt selskap eller om Seadrill og TO leverer noen rigger til NOL mot en eierandel i selskapet. At dette er meget sannsynlig er jeg veldig enig i da er dette selskapet plutselig pÄ hÞyde med ODL riggmessig. SÄ dette er litt typisk Fredriksen Ä gjÞre fÄr til noe ingen klarte Ä se for bare 3-4 mnd siden. FÄr han til dette sÄ har vi plutselig et selskap med alle rigger pÄ kontrakt, solide eiere, i et marked pÄ vei opp i det som ser ut som et marked som er pÄ vei til Ä ta av, hvor lang tid tar det da fÞr riggverdiene er sÄpass store at det blir vurdert utbytte? Tipper Fredriksen kjÞrer pÄ med lÞfter om dette sÄ fort dette er en realitet.

Dette ville jo lĂžst det stĂžrste problemet alle tre selskapene har, TO har mye gjeld, Seadrill har ingen god driftsorganisasjon i NordsjĂžen og NOL er veldig utsatt med kun to rigger pluss trenger mere driftskapital.

TO kunne da solgt og realisert akkurat nÄr det passet.
Seadrill ville fÄtt en god driftsorganisasjon.
NOL ville fÄtt driftskapital pluss flere rigger Ä spre risikoen ut pÄ.
Redigert 04.11.2021 kl 10:21 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
04.11.2021 kl 10:31 5979

Vil tippe kandidatene fra TO er Spitsbergen, Barents, Norge. Fra Seadrill WH og WP. Om antallet skal bli tre (5) tipper jeg pÄ Spitsbergen, Barents og WP pluss NOL sine selvfÞlgelig. WP er den klart mest slitte og dÄrlige riggen p.d.d men er jo den med best kontrakt sÄ mulig dette veier opp.
Bolster
04.11.2021 kl 10:46 5960

Seadrill rigger kan vi bare glemme for nÄ. Det samme gjelder CAT D riggene.
TO Norge kan jeg nesten garantere. Hayfin sitter pÄ 66% av riggen, og 10% av NOL. En opplagt kandidat.
Tror ogsÄ pÄ Spitsbergen og Barents.
HL1000
04.11.2021 kl 12:27 5862

Hvordan verdivurderer dere TO sine rigger i forhold til NOL sine?
5198
04.11.2021 kl 13:27 5840

Skal nok ikke forvente at en sitter igjen med noe mer en ca 40% av selskapet om en ser pÄ rigg verdier. SÄ spÞrs det hva som blir gjort pÄ cash siden.
ullebusten
04.11.2021 kl 13:33 5840

Spiller ingen rolle. I alle tilfeller blir det julekveld for oss som har kjÞpt oss inn pÄ dagens kurser. I tillegg fÄr man muligheten til Ä bli med videre og ta del i oppgangen i rigg som kommer. Vinn-vinn i bÞtter og spann!
HAS
04.11.2021 kl 13:41 5813

Blir moro Ä studere kurven den dagen det blir litt volum i handelen. Da blir det mange som tviholder pÄ de fÄ aksjene som er i omlÞp.
Redigert 04.11.2021 kl 13:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
GearUp
04.11.2021 kl 13:43 5817

Men Ä lage et 3 selskap med drift organisasjo som skal vÊre med Ä by pÄ kontrakter mot Seadrill og TO i Norge .
Strider vel mot det Fredriksen har sagt fĂžr ?.
ullebusten
04.11.2021 kl 13:51 5858

Ingenting som strider mot noe, tvert imot gir dette masse mening. Hva trenger NOL, og hvorfor skulle TO vÊre interessert. Business. Dealen har gulrot for begge. Seadrill i Norge er falitt sÄ klart at JF er dynamisk og klarer Ä forandre mening. Ikke alltid ting blir som planlagt.. ref WM.

Edit: forÞvrig er det ikke sÊrlig mye Ä konkurrerer med/mot. Seadrill har dekning pÄ sine rigger lenge nok og inntil en stÞrre konsolidering.
Redigert 04.11.2021 kl 13:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
04.11.2021 kl 13:59 5852

Ja Seadrill har ikke noe igjen i NordsjÞen Ä gjÞre fÞr de fÄr pÄ plass en ny organisasjon, dagens organisasjon er en krise. Om Fredriksen fortsetter som eier i begge selskapene sier det seg selv at noe ogsÄ vil skje mellom NOL og Seadrill. Typen rigger det da er snakk om er en litt annen en det TO sitter igjen med sÄ her blir de heller ikke rene konkurrenter. Men blir veldig spennende Ä se hva som skjer mÄ si det er mye i dette jeg lurer pÄ selv.
Bolster
04.11.2021 kl 14:37 5757

Det som avgjÞr prosentvis eierforhold hvis det blir slik er vel EK? Riggverdi-gjeld pÄ riggene.
Hvis dette er lÞsningen sÄ er det vinn-vinn som ullebusten sier.
5198
04.11.2021 kl 18:39 5586

Ja kan det vÊre sÄ mye gjeld pÄ de riggene at selskapet kan bli delt 50/50 mot at TO ogsÄ kommer med et kontatbelÞp? MÄ innrÞmme at jeg ikke har kontroll pÄ belÄningsgraden pÄ disse tre riggene. Men ser klarere og klarere hva som er fordelen til bÄde TO,NOL og Seadrill med dette samarbeidet.
Kiss
04.11.2021 kl 18:52 5546

Litt usikker pÄ om Fredriksen har historie for Ä skape verdier sammen med andre selskaper.
Slik jeg har fulgt ham, er han ‘all in’ eller helt ute.
Bolster
04.11.2021 kl 19:06 5497

Det er helt i det blÄ for meg hvordan TO har finansiert riggene sine. Deler man gjelden pÄ antall enheter er gjeldsgraden noe lavere kontra NOL. Hvis jeg har brukt rette tall sÄ har TO 217 MUSD pr enhet. NOL har nÄ 235 MUSD.
Redigert 04.11.2021 kl 19:07 Du mÄ logge inn for Ä svare
kjylling
04.11.2021 kl 19:46 5440

Jeg fÄr 262 musd pr enhet for TO, deler bare total gjeld pÄ antall enheter. Uansett vanskelig Ä bedÞmme da TO har mye forskjellige rigger, boreskip og en organisasjon.
5198
04.11.2021 kl 19:49 5314

Takk det er nyttig informasjon, dette er vill tipping men disse riggene er i toppsjiktet nÄr det kommer til verdi i flÄten til TO sÄ vil tro de er belÄnt med mere en snittet. Uten at det gjÞr noe forskjell.
Fredriksen har tidligere nevnt at han gjerne tar en mindre andel av selskaper om det er for Ă„ bygge stĂžrrelse eller vĂŠre med andre. Har selv lest dette i flere intervjuer. At ikke Fredriksen kan vĂŠre fornĂžyd med Ă„ ende opp med 25-40% i et selskap tror jeg er en feilvurdering.

Dette blir bare mer og mer spennende. Et selskap som dette mÄ ha en eller to sterke eiere ellers blir det mat for Dolphin.

Her er det mye som skal falle pÄ plass sÄ hÄper selskapet har kommet sÄ langt i prosessen som jeg hÄper, kommer alt dette pÄ plass blir dette et supert selskap som virkelig vil dra nytte av oppturen vi nÄ ser.
Redigert 04.11.2021 kl 19:52 Du mÄ logge inn for Ä svare
kjylling
04.11.2021 kl 21:02 5207

Total current og long-term liabilities fra q3 rapport. Totalt 9709 musd. Det blir jo ikke veldig nĂžyaktig, og man kan jo argumentere for at man burde trekke fra cash.
Odium
05.11.2021 kl 07:16 4806

NÄr du sier det, hva baserer du det pÄ? Min kilde i nol er dessverre nÄ i et annet selskap, sÄ jeg vet mindre nÄ enn fÞr
Bolster
05.11.2021 kl 07:50 4731

Spekulasjon😉
Du mener vel din kilde i seadrill. NOL har ikke mange ansatte.
Odium
05.11.2021 kl 08:14 4652

Ja, min kilde som jobbet pÄ mira.
Var det jeg var redd for. Spekulasjon er ikke akkurat noe Ä basere stÞrre investeringer pÄ, er det? Vi kan jo ogsÄ kalle det Þnsketenkning? Eller hva?
Ting har en tendens til Ä vokse frem i disse trÄdene uten at folk vet hvor det kommer fra. Dere siterer hverandre, men alt dere gjÞr er Ä dyrke frem frem eventyr som virker mer og mer realistiske for dere som opprettholder dem, men nÄr en gÄr de etter i sÞmmene, sÄ finner vi ut at det finnes ikke hold i noe av det.
Da gÄr folk pÄ smeller som tilbake i mai.
Jeg eier nol, men jeg anser nol som megarisikabelt.
Bolster
05.11.2021 kl 08:16 4654

Vi fĂ„r se hva tiden bringer 😉
Redigert 05.11.2021 kl 08:17 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
05.11.2021 kl 08:36 4600

Spekulasjoner er det ja, Þnsketenkning er det ikke da mye av det som det spekuleres i her har vÊrt diskutert mellom TO og NOL. Det at TO ogsÄ har inspisert Mira bekrefter bare dette. Om det blir noe av er umulig Ä si men selv mener jeg det nÄ bare er et tidsspÞrsmÄl fÞr det kommer melding.
Redigert 05.11.2021 kl 08:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
SEE
05.11.2021 kl 08:50 4526

Ser at flere skriver at de mener at NOL er "megarisikabel" , hvorfor mener du det? Hva er nedsiden pÄ den kursen som har vÊrt nÄ? Konkurs, nulling av aksjeverdi? Jeg spÞr oppriktig, for jeg prÞver Ä lÊre, og ser ikke den risikoen.
Redigert 05.11.2021 kl 08:51 Du mÄ logge inn for Ä svare
Bolster
05.11.2021 kl 09:40 4463

Hva odium mener med megarisikabel lurer jeg ogsÄ pÄ.
Hvis man tror Hemen Ăžnsker Ă„ lĂžse inn ballongene som forfaller i desember og juli med emisjon... ja da er ikke dette aksjen for deg.
Riggverdiene er betydelig over dagens kurs.
Redigert 05.11.2021 kl 09:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
5198
05.11.2021 kl 09:43 4468

Akkurat denne ballongen i desember er noe av grunnen til at jeg tror de kommer med en ny operatÞr og lÞsning pÄ hele greia fÞr denne forfaller.
ullebusten
05.11.2021 kl 11:08 4397

Hei Odium,

my 2-cents - for those who cares..

Fremtoningen din fremstÄr som uforstÄelig for meg. Personlig mener jeg vi har hatt mange gode diskusjoner pÄ denne trÄden. Ikke alltid faktabasert, men rimelig bra realisme og mange relevante godt begrunnede argumenter. Jeg trenger ikke nevne nick, det er mange som bidrar til Ä holde nivÄet her hÞyt oppe!

Du kommer stadig tilbake til "at folk skulle hÞrt pÄ deg" ifm WM kanselleringen. Faktum er at dine uttalelser ogsÄ var "spekulasjon" fÞr kanselering var et faktum. Plattformsjefen i Seadrill fikk denne meldingen samme kveld som NOL bÞrsmeldte kanselleringen, sÄ Ä pÄstÄ noe annet vet jeg er tull. At du hadde rett, det bestrider jeg ikke, men det er ikke vits Ä fremstÄ som at du har svaret og alle vi andre bare spekulerer vilt og vil fortsette Ä gÄ pÄ "smeller". Jeg hadde et langt telefonmÞte med CEO i NOL 1 uke fÞr kanselleringen var et faktum - denne samtalen var vesentlig for at jeg ikke solgte meg ut. Jeg er forsatt helt overbevist om at kanselleringen kom overaskende pÄ NOL. Alltid lett Ä vÊre etterpÄklok, og jeg synes at mange av dine innspill pÄ forhÄnd viste god innsikt (Ptil sine rapporter var ikke tungt nok veid i min vurdering).

Uansett, "vi" har brukt mye tid pÄ Ä fÞlge utviklingen til NOL, og det jeg observerer er et selskap som jobber mÄlrettet med Ä reverserer alt som fÞrte til WM kanselleringen.

Hvem hadde trodd at HELE gjelden til Seadrill pÄ +120MUSD skulle slettes? I tillegg overtar de BOP + spares som en del av avtalen (uten ekstra kompensasjon)

Hvem hadde trodd at Seadrill skulle sparkes som operatĂžr?

Jeg har aldri pÄstÄtt at jeg "VET" utfallet, men dine innlegg i senere tid fremstÄr som ganske enkle og ensporede. Min investering i NOL hadde ogsÄ vÊrt realisert for lengst om jeg ikke hensyntok arbeidet selskapet nÄ nedlegger, i tillegg til at markedet for rigg er totalt snudd pÄ hode i 2021. Det ser faktisk ganske lyst ut.

IfÞlge Esgian er det villige kjÞpere for CS60 til ca 300MUSD, men villige selgere ligger pÄ ~450MUSD. Nettogjeld pr rigg i NOL er nÄ 235MUSD. Da er det ikke noe vits Ä snakke om "megarisikabelt", evt. burde man kanskje avstÄ fra kjÞp av Shelf.

Om det nÄ viser seg at NOL er i samtaler med ny partner, sÄ kan man lett tenke seg til at Ä presse verdien ned i NOL (ref. "kriseemisjon") ikke vil gi JF noe ekstra verdi what so ever. Tvert imot.

Alle gjĂžr sine egne valg - til dere andre - husk det.
Redigert 05.11.2021 kl 11:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kiss
05.11.2021 kl 13:20 4187

Vi fÄr sannsynligvis ikke en skikkelig oppgang i NOL fÞr en ny operatÞr blir kommunisert.
5198
05.11.2021 kl 13:33 4169

Nei sant det, hadde trodd NOL var ganske kjappe med Ă„ melde ny operatĂžr og hva som skjer fremover etter forliket var underskrevet.

MÄ vÊre irriterende for Fredriksen Ä se hva som skjer i Borr mens han selv har Seadrill i chapter 11 og NOL som presterer sÄ langt under reelle verdier som det gÄr ann Ä komme.
Redigert 05.11.2021 kl 13:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odium
05.11.2021 kl 13:51 4124

Min store frykt er at problemet med mira er mira. At riggen har dyre svakheter. Jeg er ogsÄ redd for at bolsta ikke fÄr forlenget eller ny kontrakt.
Problemet er at vi vet ingen ting og vi har egentlig aldri visst noe. Alt er spekulering og basert pÄ veldig lite hÄndfast.
Odium
05.11.2021 kl 13:59 4106

Jeg sa aldri at jeg visste om kanselleringen, jeg sa at det var en reell sjanse for at det kunne skje. Poenget mitt er ikke at jeg vet mer eller analyserer bedre, poenget mitt er at ingen vet noe som helst. Ingen sitter pÄ fornuftig informasjon her for selskapet kommuniserer ikke. Det er i seg selv gjÞr papiret mer risikabelt.
Og nÄ er folk igjen megapositive og oppfÞrer seg som at dette kan kun gÄ opp, akkurat som i vÄr og ingen vet noe som helst.
Jeg skjÞnner at folk ikke liker Ä at folk forsÞker Ä helle litt kaldt vann i hodet pÄ dem og jeg er Äpent for Ä revidere mitt stÄsted, men da mÄ noen komme med noe informasjon som kan verifiseres.
ullebusten
05.11.2021 kl 15:09 3999

Fair enough, Odium. Vi kan vel til tider fremstÄ som et gospelkor og det er jo ikke bra.

Du savner fakta. Jeg kan gjÞre et forsÞk pÄ Ä synliggjÞre hva jeg anser som fakta i saken:
‱ All utestĂ„ende gjeld til Seadrill slettes (+120mUSD)
‱ Selskapet har lĂ„neforfall pĂ„ 155mUSD i desember knyttet til WM
‱ Selskapet har 470mUSD i total rentebérende gjeld
‱ Selskapet trenger arbeidskapital, og det har selskapet vĂŠrt tydelig pĂ„ over en lengre periode (hvorfor vente til siste time? – jeg besvarer spĂžrsmĂ„let med Ă„ rette fokus til pkt. 1)
‱ Selskapet forpliktet seg opprinnelig, ref. revisjon 1 av «Seadrill Settlement» (datert februar 2021) ovenfor banken (DNB) Ă„ hente inn 30mUSD (da skulle NOL betale SDRL 45mUSD innen utgangen av 2021). Etter rev2 av avtalen, datert 8. august 2021, er betaling ikke lengre aktuelt. Behovet for arbeidskapital bestĂ„r selvsagt ettersom inntjeningen fra WM har frafalt og riggen ligger til kai «varm»
‱ NOL har inngĂ„tt avtale med Seadrill som terminerer alle management avtalene med Seadrill (hvorfor gjĂžre det om man ikke har en plan med ny manager, evt. vurderer salg? Det er jo selvmord)
‱ NOL har inngĂ„tt bareboat pĂ„ West Bollsta med Seadrill, hvor det betales 100 100 USD pr dag (driftsstans mm er ikke lengre risiko for NOL, men skjĂžvet over pĂ„ SDRL). Avtalen gir (risiko-) fri kontantstrĂžm pĂ„ ~9mUSD pr kvartal
‱ Bollsta hadde pr september 2021 ~USD115mUSD i backlog (fast frem til juli 2022 + opsjon)
‱ Seadrill har pr i dag ingen bĂ„nd til West Mira
‱ Selskapet uttalte i september at de jobbet med en plan for Ă„ fĂ„ WM i drift igjen (strategisk stor verdi for selskapet, og at de ville ta den tiden de trengte til Ă„ lande en god avtale «..and we want to get it right»)

Videre har flere med kjennskap fra bransjen bekreftet at Dolphin, Odjell og Transocean har vĂŠrt ombord.

SÄ kan folk gjerne bruke kalkulatoren sin Ä regne hjem store verdier. Det er ikke sÄ nÞye for meg, jeg vet at om planen som «skisseres ut» bÞrsmeldes, ja sÄ blir det en god dag pÄ bÞrs for alle som eier Northern Ocean aksjer.

Dette er hva jeg baserer mine vurderinger pÄ.
ullebusten
05.11.2021 kl 16:03 3883

Hei,

Tror i utgangspunktet ikke vi skal legge sÄ mye i hvordan det ser ut i TO i dag, men gravde litt i rapportene og fant fÞlgende:

"We hold noncontrolling equity investments in various unconsolidated companies, including (a) our 33.0 percent ownership interest in Orion Holdings (Cayman) Limited (together with its subsidiary, “Orion”), a Cayman Islands company that, through its wholly owned subsidiary, owns the harsh environment floater Transocean Norge"

Videre, "Our equity-method investment in Orion is the most significant of our equity investments. In the years ended December 31, 2020, 2019 and 2018, we made an aggregate cash contribution of $8 million, $74 million and $91 million, respectively, to Orion, and we expect to make an additional $33 million cash contribution in the six months ending June 30, 2021."

Med et eierskap pÄ ca 33% stemmer innskuddene bra med kostnaden pÄ TO Norge (altsÄ: 8+74+91mUSD = 173mUSD /0,33 = ca 525mUSD). Det kan for Þvrig se ut til at riggen ikke har gjeld, men det har jeg ikke klart Ä finne ut av.

Langsiktig gjeld pÄ Transocean Spitsbergen ASA: 265mUSD
Langsiktig gjeld pÄ Transocean Barents ASA: 54mUSD

Viktig Ă„ bemerke seg at TO har tatt ytterligere pant i riggene:
"Secured Credit Facility—As of December 31, 2020, we have a bank credit agreement, as amended from time to time, that established a $1.3 billion secured revolving credit facility (the “Secured Credit Facility”), which is scheduled to expire on June 22, 2023. The Secured Credit Facility is guaranteed by Transocean Ltd. and certain wholly owned subsidiaries. The Secured Credit Facility is secured by, among other things, a lien on the ultra-deepwater floaters Deepwater Asgard, Deepwater Corcovado, Deepwater Invictus, Deepwater Mykonos, Deepwater Orion, Deepwater Skyros, Development Driller III, Dhirubhai Deepwater KG2 and Discoverer Inspiration and the harsh environment floaters Transocean Barents and Transocean Spitsbergen, the aggregate carrying amount of which was
$5.2 billion at December 31, 2020. "

Igjen, jeg tror ikke tallene her er sÄ vesentlige da refinansiering som en totalpakke er hva jeg ville antatt at selskapene evt jobbet med Ä etablere.
5198
05.11.2021 kl 16:54 3782

Med et eierskap pÄ ca 33% stemmer innskuddene bra med kostnaden pÄ TO Norge (altsÄ: 8+74+91mUSD = 173mUSD /0,33 = ca 525mUSD). Det kan for Þvrig se ut til at riggen ikke har gjeld, men det har jeg ikke klart Ä finne ut av.

Sier jo endel nÄr de sist handlet rigg som kan sammenlignes med WM og WB mente de at 525musd var et godt kjÞp.

Tenk skulle disse riggene bli priset til 800 Musd totalt i en rettet emisjon ( noe jeg mener er gi bort pris) tilsvarer dette nesten 40kr pr aksje.
Redigert 05.11.2021 kl 22:12 Du mÄ logge inn for Ä svare
Odium
06.11.2021 kl 12:59 3223

Typisk idiotspÞrsmÄl som bekrefter mye av det jeg sier.
Odium
06.11.2021 kl 13:12 3209

Det er omtrent der jeg er ogsÄ i min vurdering og grunnen til at jeg eier nol.
Noen ting som tar fra meg sĂžvn er
- hvis alt er sÄ jÊvla bra, hvorfor gÄr ikke aksjen? Det er ikke slik at nol er ukjent for stÞrre investorer. Hvis risikoen hadde vÊrt sÄ lav sÄ hadde de kjÞpt.
- nol har alltid vÊrt et selskap med mye innsidehandel. Hvorfor ser vi ikke dette nÄ?
- hvorfor har ikke bolsta fÄtt forlenga kontrakt enda? Det begynner Ä brenne pÄ dass snart.
Hvorfor har ikke bolsta fÄtt nye kontrakter? Etter den de er pÄ nÄ?
- hvor lenge skal mira ligge ved kai? Et Är til? Hvorfor er det ikke budkrig pÄ mira eller hele selskapet?
- jeg har aldri fÄtt klarhet i om mira har stÞrre designsvakheter eller ikke. Kan vinsjen brukes i fremtiden?

Og den stÞrste av alle som gjelder hele bransjen. Kull blir i dag solgt for rekordpriser, men du klarer ikke Ä tjene penger pÄ kull pÄ bÞrsen nÄ. Olje vil komme dit etter hvert ogsÄ, men kan bransjen vÊre der allerede? SÄ upopulÊr at hele bransjen er dÞd pÄ bÞrsen for alltid!?
5198
06.11.2021 kl 13:25 3206

1. mange som har fryktet en utvannende emisjon i denne, det er nok mye av grunnen til at den ikke har gÄtt. NOL er Fredriksen sitt selskap sÄ man er prisgitt hva han bestemmer seg for. Dette har nok mange en vegring mot.
2. Dette har jeg ogsÄ lurt pÄ flere ganger, men Fredriksen kan ikke kjÞpe mer uten Ä by pÄ hele selskapet. Etter Mira gikk av kontrakt tipper jeg det er mange som ikke har kunnet handle pga alt som foregÄr i kulissene.
3. Veldig enig i at WB mÄ fÄ klarhet i forlengelse av kontrakt eventuell ny kontrakt veldig raskt. Her tror jeg hele grunnen er at det vil skje noe med ny operatÞr sÄ tipper nyheter rundt WB kommer sammen med nyheter om ny operatÞr.
4. Hva som har vÊrt tilbudt selskapet for WM blir jo bare spekulasjoner men kan vet med sikkerhet at 3 stk selskaper har vÊrt ombord og kikket, sÄ regner med at mange alternativer har vÊrt pÄ bordet. Beste alternativet for NOL blir nok snart presentert.
5. WM er en super rigg som aldri fikk luket bort barnesykdommene fra Yard. Dette har jeg fÄtt hÞre fra mange forskjellige som har jobbet pÄ Mira. Det var ledelsen som var problemet ikke riggen eller de ansatte pÄ riggen. Vinsjen kan brukes ikke noe problem.

Om ikke bransjen priser oljeservice riktig mÄ og bÞr selskapene bruke all cash pÄ utbytte. Dolphin sin beslutning om Ä ta Awilco riggene viser vel at det satses ennÄ. For Ä fÄ priset selskapet mer riktig er det nok viktig Ä fÄ til en notering i USA de har ikke gitt opp olja ennÄ.
Redigert 06.11.2021 kl 13:27 Du mÄ logge inn for Ä svare