Har Dagens Næringsliv forandret seg inn i politikk?

Slettet bruker
DN 05.09.2021 kl 01:02 2049

Synes og se at DN har blitt mere fokusert på politikk og grønn politikk og andre nyheter rundt andre saker enn før.
Handel og sjøfartstidene var navnet før,det var en avis med innhold rundt næring og arbeid og børs.
Idag har det blitt en vin og halvpolitisk miljøavis fra ståsted politisk og miljøinnhold med retorikk mot venstre eller sosialistisk innhold.
Har jeg feil tar jeg den,men jeg har mistet lysten på denne avisa.
Jeg vil ha en nøytral objektiv avis som driver faktaopplysninger i Offshore fisk og shipping bank og næringsliv børs.
Håpløs og kjedelige greier.
HrDuck
05.09.2021 kl 01:15 2021

kjedelig å høre at du ikke liker DN, men virkeligheten kan av og til være tung å takle. Jeg har ingen mening mening om vin og lignende så den greie får du takle på egenhånd. Men om vi snakker miljøinnhold så er det tunge greier for mange i norge. Vi skulle ønske det var som det var og vi bare kunne pumpe olje og cashe inn til oljefondet. Sånn er det ikke lenger. Bør det letes etter olje med statlig støtte gjennom refusjonsordningen? Jeg er ikke så sikker. Problemet med olje er tiden fra leting til produksjon. Den er lang og spørsmålet er om verdien er spesielt stor regnet om til nåverdi. Jeg skjønner at du er skuffet, endringer er smertefulle. Men DN gjør jobben sin når når de stiller spørsmål ved dette. I det lange bildet så kan det godt være at miljøpartiene skaper enorm verdi for Norge ved å endre bildet fra olje til andre energikilder.
Riggslusk
05.09.2021 kl 07:17 1950

Visste ikke at MDG velgere leste Finansavisen. Vas fra ende til annen.
Slettet bruker
05.09.2021 kl 09:37 1826

Politisk burde de levere kritikk og gi politikere ansvar for skiftet som ikke er gjennomførbart og som ikke tjener penger noe sted annet enn på subsidiering fra andre næringer.
Spørsmål om Atomkraft er bedre enn vindmølle som ikke er nedbrytbare eller kloke hoder som hauser grønne næringer.
Olje gass og fiskerinæringen og industrien er det som holder Norge oppe i kanskje 100 -200 år enda det er upopulært lesing,men sørlendinger rogalendinger og vestlendinger og kyst folket nordover vet hva dette betyr for kommuner og folk i dag.
Leser en Dn gir de ikke mye meningsplass eller skriverier om folk flest som de sier valgdeltakere skal stemme for.
Det er et mysterium f eks at vi bruker mere penger på offentlig og komunale tjenester enn hele verden,og det står ukritisk.
Svartmaling av milliardærer som ikke betaler skatt eller bidrar har fått passet sitt skrevet.
Det som er kritisk er at Oslo snart er den største sosialistiske og grønne befolkning som kun forvalter andres penger gjennom 50 år og beveger seg mot alle andre,med media i hånd som skal grønnvaske hele Norges befolkning.
DN Burde ikke være den A4 Oslo blekka som bare gir ekko.
Hva skriver de egentlig om utvikling innen olje og Industri som berører folket og finansmarkedene?
Er alle jorunalister like?
Nå er vel politisk korrekt viktigere for alle aviser,da statstøtten er det de lever av som også er et bidrag fra oljeoverskuddet gjennom tidene.
Idag besvimer halve befolkningen om de må skjære opp en fisk,men fisk og spise er sunt.
På Ikea står folk i timevis og handler varer de kaster eller ikke bruker om 1-2 år de fleste miljøvennlige velgere som skal redde verden.
Folket i norge er verdens mest forgjellede folkeslag privat,her skal vi vise verden vei og velling.
Køene på bensinstasjonene er enorme på billigdager,og smågodt på spar var borte da de solgte til 5 kr kiloen.
Problemet med alt er at vi er en egoistisk befolkning uten særlig kultur og flere og flere har problemer både hjemme og skole og på jobb.
Fra vugge til grav med gjeld og dyre unger skal ha mer.
DN er for meg blitt umoderne og mister relevans for hva som er Norge idag og de virker nesten politisk røde de også.
Nei frem med verktøykassa så folket får lest fakta og relevans på hvorfor vi bor i Norge og hva som gir mat på bordet og et næringsliv i endring ja,men mange næringer vil bestå.
Familiepolitikken Krf brenner for er visket bort mens om du har 4 unger og sunn økonomi får du 1 mill mindre i lån om du bare hadde 2 barn.
Men lån til bil i 7-900 000 klassen får du.
Ikke vanskelig og se at mange sliter med så umoderne regler i bankene.
Norske unger er uansett ikke mange som gidder og få snart,skjønner det godt.
Gjeldsberget i befolkning er skremmende lesing og unger koster flesk i dag,Erna og stortinget bommer i barnepolitikk og har ikke penger til egenproduksjon.
Dn har mange fine vin og bilspalter og boligplass noe jeg er lei av.

Hvor er DN når det gjelder alt med penger for annet enn at du bør satse på fond til du blir gammel.
Redigert 05.09.2021 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Truseskvetteren
05.09.2021 kl 23:03 1662

Jeg er ikke uenig med TS i obervasjonene som nevnt i førsteinnlegget. Ettersom Finansavisen i stor grad dekker børs og næringsliv på en god måte er ikke DN et savn. Jeg liker også at Finansavisen slipper til mange interessante skribenter også. I tillegg har vi e24 som er god på de viktigste nyhetene.

DN har også litt vel mange egne kommentatorer som ikke har peiling på hva de skriver om.
Fluefiskeren
05.09.2021 kl 23:28 1627

Lei deg for at de avslørte gutteklubben Grei og alt vrøvlet de skriver? Dette skal liksom være eliten som skal få gjøre alt de vil. Voksne menn som latterlig gjør en ung jente som Greta Thunberg. Bare pinlig.

Deres redaktør har i lederartikkel anbefalt å stemme Høyre så veldig venstrevridde kan de vel ikke være.
Redigert 05.09.2021 kl 23:30 Du må logge inn for å svare