Kinesere bygger H2 stasjoner i gjennom Nel parter:H2 Mobility

Slettet bruker
NEL 29.10.2018 kl 10:39 2017

Kina jobber nå Nel med som Løkke bekreftet idag.
Her kan det tikke inn mange nye kontrakter til Nel Hydrogen, som allerede har signert kontrakter med grupperingen H2 Mobility. Dette er meget spennende. Her kan Nel vinne mye :-)

Av SUSANNE PREUSS, STUTTGART - OPPDATERT 24.10.2018
Brenselcellen er den neste store tingen. Men de tyske bilprodusentene er fortsatt å nøle. Ironisk nok er en kinesisk bilprodusent nå forpliktet til bensinstasjon i Tyskland.
Alle snakker om elektriske biler og batterier, men det neste hovedemnet er brenselcelleteknologi. Hydrogen er drivstoffet til en elektrisk motor - det klimaskadende CO2 spiller ingen rolle. I Tyskland er det fortsatt lite å se, unntatt Daimler, neppe en bilprodusent har de riktige modellene i programmet, og bensinstasjonens nettverk er fortsatt holey.

Men nå kan det gå inn i saken, for bare en kinesisk bilprodusent gir fart. Great Wall Motors, markedsleder innen terrengkjøretøy og pickup i Kina, går med H2 Mobility, et selskap dedikert til å utvikle brenselcellens brenselcellenettverk.

"Vi ønsker det, nå har en annen bilprodusent i aksjeeier sirkel," sa Nikolas Ivan, administrerende direktør i H2 Mobility satsing på Great Wall Motors - fordi så langt er aksjonærstrukturen fortsatt veldig sterk gassleverandør (Linde og Air Liquide) og bensinstasjoner operatører (Shell, OMV og Total). "Vi er overbevist om at det intensive samarbeidet med bilindustrien driver oss fremover."
MEGA TRAFIKPROJEKT:

At bare en kinesisk bilprodusent er den andre i ligaen er direkte relatert til Ivan. Plaget av jetlag han rullet en natt på hotellet hans i Sør-Koreas problemer - og da hadde idédugnad at han kunne skrive den kinesiske mur etter at bilprodusenten hadde imponert ham natten før med en spennende opplevelse.
Dette var tidlig i 2018 og denne onsdag er samarbeidsavtalen blitt undertegnet. Er denne hensikten å bli tatt på alvor? "Ja. Eieren er fullt bak det, sier Ivan, "jeg vet at formannen for Great Wall Motors, Wei Jianjun, personlig møtte ham."
I Kina er subsidiene til batteribiler allerede redusert
For den kinesiske maker ifølge pressemeldingen er det også viktig å få erfaring i Tyskland med byggingen av en bensinstasjon struktur for hydrogen, som brenselcelle-teknologi blir fremmet i Kina, mens tilskuddet av batteri biler allerede er redusert. Umiddelbart planlegger Great Wall utvidelse i Europa, med fokus på de tidlige hydrogenmarkedene, som inkluderer Tyskland.

På mellomlang sikt er målet å utvide nettverket til 400 stasjoner. Hvor fort det er, avhenger av markedet - det er ikke så mange produksjonsbiler ennå. Bilene som fyller på H2 Mobility er for tiden for det meste Toyota Mirai eller Hyundai Nexo, og disse to produsentene ønsker å ta med flere hydrogen modeller på markedet de neste årene. Selv Mercedes, hvor du har lang erfaring med brenselteknologi, men så langt bare i små serier, går på offensiven. I år ble IAA presentert en konseptbil, en hybridmodell med batteri og brennstofftank basert på GLC.
Redigert 01.11.2018 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.10.2018 kl 17:13 1644

Huyundai Energy fond på 100 millioner dollar for å fremme H2-mobilitet:
https://www.electrive.net/2018/10/30/sino-koranischer-fonds-zur-foerderung-von-h2-mobilitaet/





Slettet bruker
30.10.2018 kl 18:59 1490

Herlig Hansemann. Mange tunge H2 selskaper gir full H2 gass nå.
Redigert 30.10.2018 kl 18:59 Du må logge inn for å svare