Havila med nye kontrakter supply ratene vil gå rett opp nå,

geo01
HAVILA 16.03.2022 kl 15:36 2600

Havilla kan gå inn i en supersyklus fremover og aksjekursen er skarve 4 kr og nc 95 mill nkr.
Med økende rater kan de ta ut 3 stk skip fra opplag og har 21 skip som vil seile inn gode penger.
Det som skjedde i siem offshore i dag er en trigger og kursene skal oppover etter dette mega oppkjøpet av sveaas.
geo01
16.03.2022 kl 18:19 2542

Ser de har tatt nedskrivninger skip,men om ratemarkedet er mye forbedret og er i ferd med og gå i taket til våren sommeren kan nedskrivningene reverseres kraftig opp ved en stresstest mot et langt høyere ratenivå.
Det vil utgjøre en stor forskjell mot regnskap og ek.
Tviler på at Sveaas kjøper til 30% høyere kurs i Siem om ikke ratene er i sterk utvikling fremover.
Hva kan så skje i Havila om Sveaas som sikkert er en ringrev innenfor supply og som regel treffer/timer markedet best.
Xtrainvestor sier rater er opp og har egen shat linje nå rundt supply og de positive utsiktene.Stor komentar der i dag .
Om det skal opp er vel dette en bunn i Havila også og lavt priset kun 100 mill marketcap.



Mr Seven
04.04.2022 kl 13:26 2264

Jeg kjøpte meg inn i denne i dag. Kun basert på lavt priset selskap, flott ledelse og bull olje. Det er vanskelig å gjøre god teknisk analyse, men trenden er at bunnen er satt og flere skip i arbeid på stigende rater vil føre til at dette selskapet må reprises. Fortsatt noen større aksjonærer som selges seg ut, og når de er ferdige kan vi få en rask verdistigning her.
Fjellheim
04.04.2022 kl 13:36 2237

Vi har så vidt begynt reprisingen. Det er bare å glede seg :)
oppturen
04.04.2022 kl 13:38 2226

Du har ikke satt deg inn i selskapet.

Det blir massiv utvanning i 2023 når gjelden skal refinansieres.
Mr Seven
05.04.2022 kl 23:35 2079

Du har rett i at jeg ikke kan så mye om selskapet, men når selskapet i går var priset til 100 mill er jo den kommende utvanningen i stor grad bakt inn i dagens kurs. Hyggelig stigning i dag også, over 10% av selskapets aksjer byttet eier.
geo01
19.04.2022 kl 21:24 1824

E24 skriver at ratene er på vei til en mill pr dag,og at det ikke er et eneste nybygg siste åra,det er vel en del skraping.
Det sies at nå kommer boomen og nå skal eierne ha betalt for kontraktene.
Avtalen med bankene krever ingen emisjon selskapet må bare bygge opp ek og det kan skje med skipsprisene sypply som er priset til nada,men her skjer det endringer med eksplosjon da nybygg er 0 flere år tilbake.
E24 mener at kalde skip kan bli meget varme snart.
Slettet bruker
19.04.2022 kl 21:31 1792

Du har ikke satt deg inn i selskapet.
Her skjer det igen ting på finans siden før i 2025.
Innen den tid er gjelden drastisk redusert og papiret mangedoblet og du står igjen med snyteskaftet i tre stubben.
Et rederi som Havila vil tjene ekstremt mye penger i årene fremover,
dagens gjeld gjør at du kan kjøpe en god bit av selskapet for en slikk og ingenting, her bør de fleste se sin besøkelsestid før den reprises.

Les hva Soff sjefen sier i dag, det er kraftig vekst i etterspørsel, fra olje og vind, r

Redigert 19.04.2022 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
geo01
19.04.2022 kl 23:21 1702

Ja og mye er gått under radaren og flåtens verdi sammen med en kraftig inntjening pr skip har gått kraftig opp med kraftig bedring i inntekt.
Bankene har svelget lange avtaler for og sikre seg de skarve inntektene som var igjen,men nå er tidene snudd.
Skipsgjelden blir innhentet av en eksplosiv skipsverdi.
Inntektene sørger for nedbetalinger ingen trodde på for 1-3 år siden.
geo01
20.04.2022 kl 09:32 1539

Sveaas knallet til og kjøpte storpost i siem.
Han kjenner markedet godt og ser nok at boomen kommer fremover.
Det er også mye som skjer innen vind til havs som kommer i tilegg til en større etterspørsel til alle riggene som får oppdrag,det skal det forsynes det er sikkert.
rischioso
20.04.2022 kl 15:28 1455

Teknisk så er denne fortsatt meget spennende - befinner seg fortsatt i den stigende trendkanalen og snudde elegant opp ved gulvet rundt 5,2 og har siden konsolidert på oversiden noe som styrker det tekniske gulvet ytterligere. Kan derfor være et fint nivå å starte plukkingen før skyvet kommer - om det vil skylles ny kontrakt, forlengelse av eksisterende, salg av fartøy eller posisjonering gjenstår og se, men det er pr nå ingen tekniske sperrer av betydning før 8,4nok og det er nærmere 60% opp dit ... ;)

https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100382&tck=HAVI&product=2
Redigert 20.04.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Mr Seven
29.04.2022 kl 08:39 1215

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/04/28/7857686/havila-shipping-selger-to-fartoyer

Positivt at de kvitter seg med 13 år gamle skip. Skipsverdiene på resterende flåte kan stige igjen etterhvert som inntjeningen går opp.
oppturen
29.04.2022 kl 08:55 1191

Et steg i riktig retning ja.
Legg merke til at selv etter store nedskrivninger så gir salget neglisjerbare endringer i balanse.

Nå har Havila «bare» 3 ATH igjen i opplag, bør absolutt kvitte seg med dem også eventuelt få dem i drift. (Det koster nok skjorta å få dem opp å gå)

Det er dødvekt som nå forsvinner ut av regnskapene.

En reell verdiøkning må komne etter salg av de siste 3 ATH med påfølgende restrukturering. (Om Sævik ønsker det da ? , Sævik har sikret seg selv full kontroll med dagens restrukturerings plan, øvrige aksjonærer vil få smuler)
Mr Seven
30.04.2022 kl 12:35 1072

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/04/29/7858462/westshore-shipbrokers-spar-knallsommer-i-offshoremarkedet

Flere av Havila skipene er midt i sin livsyklus, antatt levetid 30 år. Skipsverdiene er kraftig nedskrevet nå, men som artikkelen over sier bygges det ikke mye nytt nå. Med økt aktivitet som nå kommer blir det fort rate hopp og skipene får tilbake sin reelle verdi.