Bcs - veien til 10 gangeren / for de seriøse

tekna
BCS 23.03.2022 kl 20:23 24261

Lei av tullet på forumet. Lager derfor en tråd og inviterer deg til informasjonsutveksling og diskusjon på ett fornuftig nivå. Her kan alle som oppfører seg smakelig bli med:)
Redigert 09.04.2022 kl 06:53 Du må logge inn for å svare
nopetter
31.03.2022 kl 17:05 3640

Problemet med den LOI avtalen i Antwerpen er at sagmo måtte sikkert montere produksjonen dit og det tror jeg ikke han er villig til. Pga reverse teknologi av produksjons utstyret.

Når det gjelder kullkraftverk så kunne BCS trekke ut utslippsgassene etter at de er renset for partikler m.m. og sendt dette direkte gjennom Diegel produksjonsutstyret
VårDitto
31.03.2022 kl 17:30 3618

Det var noe slikt jeg også så for meg, basert på omtrent det som var (?) tiltenkt i Antwerpen, og tanken tiltaler meg.
Diegel-teknologien basert på moduler er jo mye enklere å få kommersialisert, men vil naturligvis føre til veldig desentralisert produksjon av CNF, men det ville kanskje være en positiv "bieffekt" av CO2-elimineringen for et kullkraftverk.!?
Altså vinn-vinn, men muligens for vanskelig å administrere til å overskygge fullskala-fabrikkene?
al-tei
01.04.2022 kl 10:56 3462

https://vefsn.gravearbeider.no/soknad/view/396905

Ser ut som kommunen skal være ferdig med gravearbeider for infrastruktur 1/5. Så dette er nok i rute med oppstart for egne grunnarbeid 15/5, men finner foreløpig ingen søknad/melding på dette.
nopetter
01.04.2022 kl 13:06 3402

dett er nest multi milliard satsing WW Tesla har 3 kjempe kontrakter i australia, lagring av strøm på gigantike batteri anelgg

https://www.energy-storage.news/freyr-could-use-half-of-100gwh-target-capacity-for-storage-eyes-system-integrator-play/

Norwegian lithium-ion gigafactory startup FREYR Battery could easily dedicate half of its 2030 production capacity target of 100GWh to energy storage and is also launching a system integrator play, CEO Tom Jensen has told

Ny metode å lage carbon fiber

https://scitechdaily.com/a-new-way-to-make-carbon-fiber-could-we-make-cars-out-of-petroleum-residue/
Redigert 01.04.2022 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
04.04.2022 kl 16:17 3101

Var det ikke i april at Sagmo skulle til Tyskland for å se om det var rom for avtakeravtale? Noen som har indikasjon på når han skulle nedover? Påsken kommer jo midt oppi dette.
nopetter
04.04.2022 kl 17:36 3060

Ja det var noen som skrev at han skulle ha møter med Inhabata, men om det er realiteter er noe helt annet.
Londonmannen
05.04.2022 kl 10:26 2876

Hørte gjennom Sagmo sitt intervju på Økonominyhetene. Det var i dette intervjuet han uttalte at han i april skulle tilbake til Düsseldorf for Åse om det var rom for å inngå avtaleravtale med et japansk firma.

El folkens, vi skriver 5 april. I den grad han reiser til Düsseldorf vil det høyst sannsynlig skje i inneværende uke eller i uken etter Påske. Det vil i realiteten si at vi når som helst kan få en særdeles positiv og kursdrivende melding.

I de siste ukene har kursen falt noe tilbake og ligger nå i underkant av kr 50,-. Sikkert til glede for man en trader. Ingen tvil om at det har vært gode muligheter å tjene gode penger på å trade i BCS. Og det er helt greit. Det jeg ikke interessere meg for er hva anonyme personer på FA forum påstår de kjøper seg inn på og hvilke nivå de selger. Det er noe enhver skribent her inne kan bløffe om og gir nada zero i verdi til andre, all den tid det foregår som backtrading. Dersom man driver med trading i inneværende måned så kan det være greit å vite at potensialet for en kursdrivende melding er overhengende. Og dersom den kommer, da tror jeg vi ser kursen gå rett til himmels og stanser trolig på et nivå nærmere kr 100,- enn kr 50,-.

Men det som er langt viktigere med en slik melding ov avtakeravtale, er at dette gjør at BCS vil passere en viktig milepæl. Det innebærer at potensielle kunder er overbevist om at BCS vil evne å etablere produksjon av CNF i henhold til presentert tidslinje, samt at de erklare til å inngå forpliktende avtakeravtaler. Det vil si at det kan komme flere slike de kommende månedene.

Så kan man gjerne harselere over de tall matematikken kommer ut med dersom man benytter oppgitt faktorer som produksjonsvolum på 400 tonn CNF, pris PR kg CNF kr 5000, marginer på 30% og en PE faktor på 20. Men det er ingen vill påstand fra undertegnede eller andre, kun bruk av oppgitte tall fra BCS vedrørende produksjonsvolum og oppnådd pris, samt allmenn godkjente faktorer mhp bruk av PE, satt inn i kjente formler for beregning av kurspotensiale.

Så får det bli opp til den enkelte å komme frem til når fremtidig EPS prises inn i aksjekursen. Bare vær klar over at BCS oppgir at de ved full produksjon ved utgangen av 2024 skal produsere et volum på 400 tonn CNF. Det vil si innen vel to og et halvt år. I dag kan du kjøpe en BCS aksje til under kr 50,-. Meget spennende tider vi befinner oss i, selv om aksjekursen for tiden synes å befinne seg i en bakevje.
nopetter
05.04.2022 kl 10:30 2872

hvis dette er inhabata så er det merkelig tidlig, fordi de må teste ut fiberet slik de andre som har LOI avtaler med BCS
Londonmannen
05.04.2022 kl 10:35 2887

Men det var Inhabata det var de hadde møte med i Düsseldorf tidligere i år. Og det kan jo være at han ikke skal møte de igjen før i slutten av april. Jeg vet ikke hvor lang tid de trenger på slike tester, men antar det er mulig å få gjort en del på noen uker.
nopetter
05.04.2022 kl 11:32 2952

spekteret de har er vel mangfoldig og det kan hende de har testet dette ut i forkant på enkelt produkter unntaket er bilbatterier der det brukes måneder eller nesten år på å finne ut av ting med blandinger osv
Londonmannen
05.04.2022 kl 11:45 3081

Ut fra hva som for tiden skjer i batterisektoren kan vinikke utelukke at det etterhvert blir mange om benet hva angår tilgang til CNF og at Inhabata finner det strategisk smart å få et ben innenfor døren hos BCS og etablere et kundeforhold mhp fremtidige leveranser til batteriproduksjon. Er man allerede kunde hos BCS så vil det trolig være en fordel med tanke på kjøp av større volum, dersom testene av BCS sitt CNF tilfredsstiller kvalitetskravene til bruk i anodegrafitt.

Ettersom forpliktende avtakeravtaler også vil kunne hjelpe BCS med finansieringen av ytterligere ekspansjon, vil Inhabata også kunne forhandle seg frem til viss fordeler når produksjonen øker i årene etter 2024.

For med alle batterifabrikkene som nå er under planlegging så er det ikke vanskelig å se for seg kamp om råvarene til batteriproduksjon.
nopetter
05.04.2022 kl 12:16 3122

ja det er helt vilt, hvor de skal hente alle råvarene fra nå når russland nærmest er stengt er meg en gåte. så at tesla hadde laget en leverandøravtale med den australske gruve giganten vale om leveranser av nikkel til satsingen av batterier som skal brukes til bla oppbevaring av strøm i australia

Her er et eksempel fra Canada

https://www.reuters.com/business/exclusive-canada-spend-c2-bln-mineral-strategy-ev-battery-supply-chain-2022-04-04/
Redigert 05.04.2022 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
rockpus
05.04.2022 kl 12:56 3145

Det er jo også en mulighet for at en avtale med Inhabata vil medføre skuffelse i markedet. Jeg tror nemlig at BCS først og fremst vil holde av sitt produksjonsvolum til mulige kontrakter for batterier. Dette kommer neppe før til høsten. Dermed er det en sannsynlighet for at en kontrakt med Inhabata vil bli av begrenset størrelse ala den vi fikk i fjor høst.
nopetter
05.04.2022 kl 13:02 3142

Dem har produksjon pågående på Flesland uten at jeg vet hvor stor denne er, de selger CNF over nettet så dette må de hente derfra
Londonmannen
05.04.2022 kl 13:39 3117

Mulig det. Men jeg er heller ikke i tvil om at med det som nå skjer på batterifronten, samt at BCS nå satser på etablering av storskalaproduksjon vha fabrikker, er et rimelig sikkert tegn på at BCS har valgt seg ut battersektoren som sin fremtidige hovedkunde for CNF. Samtidig vil de gjennom sin satsing/nyetablering i Mosjøen være sterkt involvert i forskning rundt bruk av CNF i forskjellige produkter. Deres salg av CNF vil derfor neppe være fullstendig avgrenset til leveranser i batterisektoren. Tror nok at både Inhabata og BCS kan være tjent med å inngå en avtakeravtale i april. Men om det skjer, gjenstår å se.

Vi burde vel høre noe før utgangen av april.
Redigert 05.04.2022 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
tekna
05.04.2022 kl 15:11 3033

Ser ut som det blir samarbeid med selveste Norsk Hydro, med alle mulige forbehold! Hør denne i sin helhet:)

https://open.spotify.com/episode/6oew5q7657e8RQGCHvAYYU?si=pjAxblryR4q3i3pQ7CqYtg
al-tei
05.04.2022 kl 22:18 2989

https://open.spotify.com/episode/6oew5q7657e8RQGCHvAYYU?si=bH5fq8-mSUKAWL0GNFOZHw

Etter å ha hørt denne episoden av Aksjekaffe med Ida, som intervjuer Sagmo blir ihvertfall ikke noe mindre optimistisk med hva som kan skje i år.
Episoden er spilt inn 28/2, men publisert denne uka.

Likte spesielt det med å bygge fabrikker i tilknytning til kunde som tegner seg for bestilling av 160tonn i 5+5 år, skulle ikke overraske meg om fabrikk nr 3 bygges i Asia.
tekna
05.04.2022 kl 22:33 3003

Gitt det som blir sagt, er det overraskende lite skriverier. Anbefales!
nopetter
05.04.2022 kl 22:47 3079

Det kommer ikke til å skje at det bygges fabrikker i Asia
Redigert 05.04.2022 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
tekna
05.04.2022 kl 22:51 3090

Sagmo sier at de arbeider med ett kinesisk statlig eid selskap med å kunne bygge egen fabrikk i intervjuet.

«Kommet langt med en JV»
«Samarbeid på kundesiden med kinesiske selskaper»
«Bcs vil eie fabrikken»
Redigert 05.04.2022 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.04.2022 kl 00:01 3017

"Det produseres nå 462.000 tonn anodegrafitt pr år. Dette vil øke med 200% i løpet av det kommende tiåret pga elektrifisering av bilparken."

1% av dagens anodegrafittvolum utgjør 4620 tonn! 200% økning tilsvarer 1.386.000 tonn, 1% av dette utgjør 13.860 tonn. Det utgjør 34 ganger den kapasiteten som BCS vil ha ved utgangen av 2024 på to fabrikker. Og da snakker man bare om CNF innblandet i anodegrafitt. Så markedet er langt, langt større enn det BCS kan dekke.
nopetter
06.04.2022 kl 08:43 2931

Hvis sagmo skal bygge en CNF fabrikk i Kina da kan han likegodt levere dem alle produksjons hemmelighetene før bygge start

I England kjøpte et statseied graphen selskap fra kina inni et engelsk selskap som hadde funnet ut en ny og billigere metode for produksjon av graphen. Det gikk kun noen år så hadde kineserne laget en tro kopi i Kina og da var det engelske moderselskapet konkurs

Håper sagmo tar til vettet

Londonmannen

Husk at Kina er verdens største produsent av grafitt som bilbatteri bransjen er totalt avhengige av ww, HVIS det er dette sagmo skal være en deleier med kineserne så blir dette en annen sak
Redigert 06.04.2022 kl 11:04 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
06.04.2022 kl 14:32 2966

Ikke uenig i din skepsis til Kina. Skal man handle med kinamannen bør man ha øyner i nakken.
Redigert 06.04.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
nopetter
06.04.2022 kl 17:58 2809

Enda en Gigafactory batteri fabrikk i Tyskland denne gang fra CATL

https://insideevs.com/news/578233/catl-open-8gwh-battery-cell-plant-germany-later-this-year/
Londonmannen
06.04.2022 kl 20:05 2740

Ja, det skjer mye innen denne sektoren. Og dersom aktørene finner det interessant å blande inn CNF i anodegrafitt, samt at BCS sin CNF består testen og BCS får en fot innenfor dette markedet, da trenger neppe BCS aksjonærene bekymre seg for pensjonisttilværelsen.

Nedturen i dag er en fortsettelse av den nedturen som har vart mer eller mindre siden kursen toppet ut 6 Jan på vel kr 81,-, bortsett fra en liten opptur som toppet ut 2 feb. At dette skaper frustrasjon hos en del aksjonærer, det er forståelig og at noen velger å kaste kortene er forståelig. Spesielt i en tid der mye annet går meget godt for tiden.

Andre velger å trade, noe det har vært gode muligheter for dem som ønsker det og har tid til å følge markedet så tett som trading krever.

Jeg tror ikke vi vil se noe skikkelig rekyl/opptur før det kommer kursdrivende melding fra BCS, og da helst en melding om inngått avtakeravtale. Men en slik kan komme når tid som helst.

Derfor er det min mening at dersom man har tiltro til BCS sin teknologi, at selskapet evner å få to fabrikker i full produksjon innen utgangen av 2024, så er det bare å ta det med ro, ikke bry seg så mye om kursutviklingen og heller holde fokus på det fundamentale. Så får fremtiden vise oss om vi som har tiltro til selskapet og at de vil lykkes, får rett eller om vi blir skuffet.
nopetter
06.04.2022 kl 20:22 2740

Det er det samme trader bildet i alle aksjer som saga har eierskapet sitt i og det er robot trading der dumping av kursen er hoved fokuset. Inklusive saga. Det er kun en person som har finansielle muskler til å holde på med dette. Spetalen

Å tro at kursen vil stige noe særlig før det kommer salgsavtaler er rene utopi. Da er det bare å selge nesten gang roboten må hente aksjer for nye krysninger nedover. Denne sommeren vil garantert gå og bladene på trærne er gule igjen før det kan komme noe av betydning. Sagmo kan ikke selge noe som helst før han har produsert noe som helst
Redigert 06.04.2022 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
tekna
06.04.2022 kl 20:29 2767

Vet ikke. Men ser man topp 50 siste uken er det nesten ikke bevegelser. Samme om man tar med alle aksjonærene.

Så det virker som nesten all handel er maskiner. Så det var endel reelle salg i går, i dag fulgte jeg ikke med.

Ca 3800 aksjer foran og flere 2000 ordrer som er maskiner.
rockpus
06.04.2022 kl 20:30 2783

"Denne sommeren vil garantert gå og bladene på trærne er gule igjen før det kan komme noe av betydning."

Betyr det at du ikke har tro på noen signert avtale i Tyskland nå i april?
tekna
06.04.2022 kl 20:32 2819

Sagmo sier de er i advanced discussions. Så mld kan komme når som helst.
rockpus
06.04.2022 kl 20:33 2925

Det er selvsagt bra at ingen av de store selger. Men hvorfor er det ingen av dem som benytter seg av billigsalget til å kjøpe? Spesielt dem som var villige for kort tid siden til å kjøpe på mye høyere kurser?
nopetter
06.04.2022 kl 20:33 2964

Dette er basert på teorier. Jeg har skrevet tidligere at det er for tidlig i prosessen at Inhabata er klare hvis de ikke er ute etter mindre volum eller det er andre ting på gang, men dette er også bare teorier

Han holder seg vel unna Twitter denne gangen tipper heg :))
Redigert 06.04.2022 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
tekna
06.04.2022 kl 20:37 2973

På FA tv sa han at han skulle signere kontrakt i april i Tyskland. Men vi får se da.

Selv opplevde jeg at når vi fikk første kunde, kastet 9 andre seg etter med en gang. Så derfor er første kontrakt viktig.

Vi laget ikke cnf men har endel likheter forretningsmessig.
nopetter
06.04.2022 kl 20:44 2996

Vi får se. Men jeg har lært at hva som blir sagt og hva som blir gjort bruker ikke ha noen sammenhenger.
rockpus
06.04.2022 kl 20:47 2997

Det er vel ikke bare teorier? Det er jo ut fra hva Sagmo selv nylig sa?

Men på dette tidspunktet er det neppe snakk om store saker.
nopetter
06.04.2022 kl 20:51 3074

du kan godt kalle meg for en skeptiker inntil det motsatte er bevist
Londonmannen
06.04.2022 kl 20:53 3093

Tekna
Nei, han sa ikke at han skulle signere kontrakt. Han sa derimot at han skulle ned igjen til Düsseldorf i april, «for å se om det er rom for å inngå kontrakt». Men jeg vil nå tro at dersom utkastet til kontrakt er veldig langt fra det BCS kan godta, da blir det ingen tur til Tyskland. Så dersom han virkelig dra ned, så må det jo skyldes at ledelsen i BCS mene at utkastet til kontrakt er såpass nær hva de kan godta, at det er verdt å møte opp for å se om man kan få de siste bitene på plass.

Spennende å se om han drar.
rockpus
06.04.2022 kl 21:04 3074

Jeg skjønner egentlig ikke at Sagmo kan love bort noe produksjonsvolum til Inhabata fra den første fabrikken på det nåværende tidspunkt, dersom det er riktig at han venter på resultater fra den siste batteritesten og da påfølgende mulig storkontrakt med et batteriselskap?
Er ikke den viktigste triggeren vi venter på, resultatet fra den nevnte batteritesten?